סילבן שלום נעדר מישיבת הממשלה; מקורביו מייעצים לו להתפטר

שר הפנים נעדר גם מישיבת שרי הליכוד, והצעת החלטה להעביר טיפול בתעלת הימים לידיו ירדה מסדר היום ■ מקורביו יעצו לו להתפטר על רקע הטענות נגדו

סילבן שלום / צלם: תמר מצפי
סילבן שלום / צלם: תמר מצפי

שר הפנים, סילבן שלום, נעדר הבוקר (א') מישיבת שרי הליכוד ומישיבת הממשלה השבועית שהתקיימה מיד אחריה. הצעת ההחלטה הקובעת כי הטיפול בתעלת הימים תעבור לטיפולו של משרד הפנים, שהיה אמור שלום להציג היום בממשלה ולהביאה להצבעה, הוסרה מסדר היום.

חרף העובדה שבמהלך סוף השבוע עלה מספרן של הנשים שמייחסות לשלום הטרדות מיניות ליותר מ-10, מוסיף שר הפנים להכחיש ולהדוף את הטענות, אולם עד כה לא נשמע קולו בנושא.

כמה ממקורביו יעצו לשלום ביממה האחרונה להגיש את התפטרותו מהממשלה על רקע ריבוי העדויות או לכל הפחות להשעות את עצמו עד לסיום הבדיקה בנושא, אולם לפי שעה השר לא הודיע דבר. 

היום אחר-הצהריים צפוי משרד המשפטים לקיים התייעצות מיוחדת בנושא בהשתתפות היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ובכירים מיחידת להב 433 ואגף החקירות במשטרה, במטרה לקבל החלטה כיצד לנהוג בפרשה והאם לחדש את הבדיקה לנוכח התלונות החדשות. לפני כשנתיים נבדקו חשדות דומים, אולם בשל היעדר תלונות במשטרה הוחלט לסגור את התיק.

לנוכח העובדה שגם הפעם לא הוגשה אף תלונה בפרשה, תצטרך המשטרה לבחון בשלב הראשון את העדויות שנשמעו בתקשורת ותנסה לאתר את המוטרדות.

כבר אתמול החלו חוקרי המשטרה בבדיקה ונפגשו עם המתלוננת המרכזית בפרשה וכן עם עובדות לשעבר בלשכת השר. שתיים מהן אמרו לחוקרים כי אם יובטח להן כי יזכו לחיסיון מלא אצל היועץ המשפטי לממשלה, הן יסכימו לשתף פעולה עם החוקרים.

הבוקר נחשפו עדויות של נשים נוספות שסיפרו כי הוטרדו על-ידי שלום. מגישת "הכול דיבורים" ברשת ב', עדי מאירי, חשפה בשידור הקלטת ראיון של מתלוננת, שסיפרה כי לפני כ-3 שנים שלום תקף אותה והתנפל עליה בפגישת עבודה. המוטרדת הסבירה כי היא לא מתלוננת מכיוון שהיא חוששת מכוחו וממעמדו של שלום וכן ממה שעובר על המתלוננות האחרות בתקשורת ובמשטרה.

 

בגלי צה"ל סיפרה הבוקר מקורבת ללשכת השר לניב רסקין על מקרים שאירעו בלשכה, ותיארה איך שלום ומקורביו ניסו לכאורה להשתיקם. לדבריה, אחד הנהגים התעמת עם השר שלום. "גם סילבן וגם רעייתו עשו כל מה שהם יכולים כדי להשתיק אותו, לדאוג לאיזשהו מנגנון פיצוי כדי לגרום לא להוציא את הדברים החוצה", סיפרה.

לדבריה, "כל מי שרק יכלה ניסתה למצוא עבודה אחרת כדי לא להיות שם, כדי לא לסבול מההטרדות הבלתי פוסקות האלה על בסיס יומיומי", סיפרה העדה. "הנהגים והמאבטחים דיברו על זה. גם במראה האחורית הם ראו מה קורה, את השר שולח ידיים, הם ראו את ההתנגדות של הבחורות האלה".

גל"צ גם חשף היום בצהריים מתלוננת נוספת נגד שלום - ה-13 במספר - ולטענתה ההטרדה אירעה לאחר שהשניים נפגשו בבית קפה.

במערכת הפוליטית, לעומת זאת, ממשיכים חבריו של שלום לליכוד לשתוק. בקרב פעילים מסוימים במפלגה אף נשמעו טענות לקונספירציה של המתלוננות או לניסיון חיסול פוליטי של שלום.

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הייתה היחידה שהתייחסה הבוקר לנושא וקראה לבנות להתלונן במשטרה. "למרות הקושי להתלונן, אין תחליף במדינת חוק לתלונה במשטרה ומיצוי הליכי חקירה. לכן, כדי שהחשדות יתבררו, חשוב שכל אישה שהוטרדה תדאג לפנות לרשויות החוק, כדי שהדברים לא יישארו כעננות חשד ויבוררו עד תום. אם חלילה יתברר כי הדברים נכונים, אין מקום בכנסת לנבחרי ציבור שפגעו והטרידו נשים", אמרה.