מציאות מדומה

יש משהו מוטה בהצגת חבורת אנשים כ"שורדת", כשההפקה בעצם מתערבת

"הישרדות", יום ג' 21:15, ערוץ 2 רשת

יש משהו מוטה מראש בהצגה של חבורת אנשים כ"שורדת" - כשכל מהלך שהותה באותו אתר "הישרדותי" אורכת כחודש, שבמהלכו דואגים אנשי ההפקה לכך שהמתמודדים ייראו טוב (רק הבנים מוכרחים לא להתגלח, אבל שלא כמו בעונות הראשונות, עתה זה ממילא טרנד אופנתי), יאכלו טוב (לפני פתיחת העונה דלפו ידיעות על כך שרוסלנה למשל, שנמצאת גם כך במשקל גבולי, הואבסה בכריכים עם שוקולד), ובכלל - שכל החודש על החוף ייראה כמו שילוב של מחנה צופים והיאחזות הנח"ל בסיני.

רוב המשימות בתוכנית הן פיזיות, אבל בתוכנית האחרונה נערכה גם משימת טריוויה שבמהלכה לא ידע איש מהמתמודדים מה היא שנת גילוי אמריקה.

3 תשובות הוצגו להם: הראשון בחר ב-1592, השני התלבט בין התשובה הנכונה לבין 1392, ולבסוף ניחש נכונה וזכה באשכול בננות או משהו דומה, שיהיה מה לשים לרוסלנה בלחם עם השוקולד.

זוכרים שפעם היינו צופים לעת לילה ב"מקבילית המוחות"?

מציאות מדומה

"Unreal", יום ג' 21:15, ערוץ yes דרמה

ואם כבר נגענו בטריקים ובשטיקים שמאחורי תוכניות הריאליטי, הנה שידור שני לסדרה שעשתה רעש כה רב בשידורה הראשון: "Unreal" היא דרמה עם נגיעות קומיות על המציאות של תוכניות הריאליטי. בווילת החלומות נאספות נשים יפות כדי לזכות בגבר המושלם: אציל בריטי רב-מעמד וממון.

גם אם הציניות של ההפקה הוגזמה כאן בכוונה, הרי שמדובר בסדרה מקורית, מרתקת ועשויה היטב, שבהחלט ניתן ללמוד ממנה עד מה גדול הפער בין מה שקורה במציאות של תוכניות המציאות - לבין מה שאנחנו רואים לבסוף על המסך בבית.

מפתח אלן

"ים של אהבה", יום ג' 22:30, ערוץ הוט פריים 

בפעם הקודמת שבה המלצתי על הסרט הזה התמקדתי באל פאצ'ינו, בתפקיד הבלש שמסתבך ברומן עם החשודה המרכזית בסדרת רציחות.

הפעם נתמקד באלן בארקין, החשודה, שלמשך שנה-שנתיים הצליחה להיות מעין סמל סקס אלטרנטיבי בתעשייה שלא מחבבת יופי אלטרנטיבי, ודאי לא כזה שמעיד על קשיחות נשית כלשהי.

למרות הצלחת הסרט הזה לא זכתה בארקין לתפקידים רבים, מדי ועיקר העניין בה התמקד בגירושיה המכוערים מבעלה רב-הממון. חבל - כי לרגע אחד היה נדמה החיוך העקום שלה לדבר הכי ישר בהוליווד. 

* ציון: 8