הופקדה תוכנית נדל"ן חדשה: 9,500 דירות במערב קריית גת

בנוסף מציעה התוכנית בשכונת המגורים כ-40 אלף מ"ר לתעסוקה, 16 אלף מ"ר למסחר בחזיתות מסחריות, מבנים ומוסדות ציבור ושטחים פתוחים ברמות פיתוח שונות

פרויקט כרמי גת - קרית גת / צילום: איל יצהר
פרויקט כרמי גת - קרית גת / צילום: איל יצהר

קרית גת ממשיכה לקלוט תוכניות להגדלת האוכלוסייה הקיימת: הוועדה לקידום מתחמים לאומיים לדיור בראשות ערן ניצן יו"ר הפקידה תוכנית חדשה במערב קרית גת, להקמת 9,500 דירות חדשות. את התוכנית יזמה רשות מקרקעי ישראל שמכננת לשווק את הקרקע.

התוכנית שהגישה רמ"י כללה במקור 8,400 יחידות דיור, אך הותמ"ל החליטה לצופף את שטח המגורים, ודרשה להגדיל את מספר היחידות ל-9,500.

עוד קבעה הותמ"ל כי 25% מהדירות יהיו דירות קטנות ששטחן 80 מ"ר. בנוסף כוללת התוכנית 40 אלף מ"ר לתעסוקה, 16 אלף מ"ר שטחי מסחר, ומבני ציבור שישרתו את האוכלוסייה הצפויה להתגורר בשכונה.

בנוסף, הוחלט לחבר את השכונה החדשה לשכונות הקיימות של קרית גת באמצעות חיבורים להולכי רגל ולרוכבי אופניים. זאת לאחר שבעבר נשמעה ביקורת על שכונות חדשות בפאתי ערים ותיקות, שהוקמו במנותק משכונות קיימות וללא קשר אליהן, דוגמת שכונת אם המושבות בפתח תקווה או קרית השרון בנתניה.

בחלקה הדרומי של התכנית, נקבע אזור תעשיה ואחסנה בהיקף של מעל ל-1.5 מליון מ"ר. מהותמ"ל נמסר כי שילוב של שכונת מגורים ושטח לתעשייה ואחסנה נועד לאפשר לרשות המקומית לקלוט את התושבים תוך שמירה על איתנות פיננסית הנובעת מהגידול הצפוי בהכנסות מארנונה מאזורי התעשייה.