בעלי המניות באנלימיטד נדרשים להזרים מאות מ' ש'

המטרה בהזרמה היא להגדיל משמעותית את קצב הפריסה ולחבר עשרות אלפי לקוחות, על מנת להציל את המיזם

יפתח רון טל / צלם: איל יצהר
יפתח רון טל / צלם: איל יצהר

בעלי המניות במיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד נדרשים להזרים מעל לחצי מיליארד שקלים לטובת המשך השקעות וחיבור עשרות אלפי לקוחות למיזם, ב-2016-2017, כך עולה מדיונים שנערכו בחברה ובקרב בעלי המניות במטרה להציל את המיזם.

ל"גלובס" נודע שבמסגרת התהליך גם חברת החשמל נדרשת להזרים כסף למיזם, דבר שהיא מתנה בבדיקה נוספת של העבודה שהוצגה לה על ידי המנכ"ל דני לאובר.

נציגי חברת החשמל בדירקטוריון המיזם כבר הביעו הסתייגות לתוכנית שהוצגה להם בדירקטוריון אנלימיטד והשבוע התוכנית הועלתה בפני הועדה לפיתוח עסקי בדירקטוריון חברת חשמל. הבעיה הלא פשוטה היא שלחברת החשמל אסור להזרים כסף למיזם. חלקה בבעלות, בשיעור של 40%, הוא בזכות העובדה שהיא נותנת למיזם להשתמש בתשתיותיה. החלטה על הזרמת כסף למיזם מחייבת החלטת ממשלה ולאור מצבה של חברת חשמל זה לא ברור מאליו שרשות החברות ומשרד האוצר יתמכו בבקשה כזאת. זו גם הסיבה מדוע נדרשת חוות דעת נוספת לבדיקת העבודה שהוצגה.

יו"ר חברת חשמל יפתח רון-טל הורה על מינוי הפרופסורים חיים בן-שחר ואשר בלס.

רון-טל הבהיר שאין מצב שיוזרם כסף למיזם ללא בדיקת התוכנית והוא מוכן ללכת לצעד הזה רק אם יובהר מעבר לכל ספק שהתוכנית ישימה ותציל את המיזם. לרון-טל יש ביקורת קשה על מה שקרה במיזם בשנה האחרונה ועל האופן שבו הוא מנוהל, והוא אף הבהיר שמבחינתו לא יהיה מיזם ללא שינוי רדיקלי בתוכנית העסקית שלו וללא פתיחת ההסכמים בין בעלי המניות, ופעולה נחרצת רגולטורית שתחייב רשויות מקומיות לאפשר למיזם לפרוס תשתיות בערים, היות וכרגע לא מעט ראשי ערים עצרו את פריסת התשתיות בשטחם.

נסביר, שהרקע לוויכוחים סביב התוכנית נעוצים גם סביב חילוקי דעות שהתגלו בין אנלימיטד לבין חברת הייעוץ גיזה שהכינה את התוכנית. ממקורות שמעורבים בנושא עולה שגיזה מסתייגת מנתונים שהכניסה אנלימיטד לתוכנית, כלומר שני הצדדים לא רואים עין בעין את האסטרטגיה של החברה והדבר הביא לכך שגיזה די התנערה מהתוכנית. במצב כזה אך טבעי שבעלי מניות, ולא רק בחברת חשמל, מסתכלים על התוכנית בספקנות, והסיכוי שתהיה היענות להזרמה מצידם של בעלי מניות ישראלים בעיקר היא מאד נמוכה.