סופית: פארק עיר המלכים באילת נמכר תמורת 36 מיליון שקל

את ההצעה הגבוהה ביותר לרכישת עיר המלכים הגישה שותפות בין החברה היזמית דונה, שבשליטת שלום שי, לבין חברת ברקליס בריטניה של מוטי גרין, בסך 36 מיליון שקל הכוללת את הנכס ועלויות נוספות

סופית: עיר המלכים באילת עוברת לידיים חדשות. בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הצעתה של חברת דונה ברקליס לרכישת הנכס תמורת 36 מיליון שקל. את ההצעה הגיש עו"ד ארז חבר שותף במשרד עמית פולק מטלון, שמונה ככונס נכסים למכירת הנכס מטעם בנק לאומי.

את ההצעה הגבוהה ביותר לרכישת עיר המלכים הגישה שותפות בין החברה היזמית דונה, שבשליטת שלום שי, לבין חברת ברקליס בריטניה של מוטי גרין, בסך 36 מיליון שקל הכוללת את הנכס ועלויות נוספות. ההצעה, גברה על הצעה שהגישה קבוצת משקיעים בראשות איש העסקים עמוס לוזון, במסגרת התמחרות שנערכה בין הצדדים.

חברת דונה ברקליס הוקמה על ידי חברת ברקליס בריטניה ישראל שבשליטת מוטי גרין בשותפות עם חברת הנדל"ן דונה שבבעלות שלום שי

פארק "עיר המלכים", שהוקם לפני כ-10 שנים בהשקעה של יותר מ-200 מיליון שקל, נקלע להליך כינוס נכסים, לאחר שבעלת הפרויקט, חברת עציון גבר, נקלעה לחובות של 52.7 מיליון שקל, רובם לבנק לאומי. עציון גבר היא שותפות של אפריקה מלונות וחברת ההשקעות אלרן, של בני הדודים גדי ודורי דנקנר, אשר קרסה בעצמה, ומונה לה כונס נכסים. בשומה שהזמין בנק לאומי, העריך לאחרונה שמאי המקרקעין עדי נאור את שווי הפארק ב-24.7 מיליון שקל.

פארק "עיר המלכים", העוסק בסיפורי התנ"ך, כולל מבנה בן 4 קומות ו-10,000 מ"ר, המזכיר בצורתו ארמון מלכים ובנוי על שטח של 16.3 דונם וממוקם בלגונה המזרחית באילת, סמוך למלונות הרודס, דן ורויאל ביץ'.

הפארק נפתח ביולי 2005, והפרויקט מושכר על-ידי בעליו לחברת וקאנס, חברה-בת של מלונות פתאל, שמנהלת את הפארק ממחצית 2010 ואינה צד לכינוס.

לאורך השנים הפארק סבל מירידה מתמדת במבקרים ובהכנסות, כאשר עם תחילת הליך כינוס הנכסים הודיעה וקאנס כי חוזה השכירות שלה עומד להסתיים בחודש הבא, ואין בכוונתה לחדשו.

ייעוד הקרקע שעליה שוכן הפארק מוגדר ל"אטרקציות תיירותיות", אך בשומה שערך נאור, הוא מציין כי משיחות שקיים עם אדריכל העיר עולה כי קיים פוטנציאל תכנוני לשנות את ייעוד הקרקע למלונאות, הכרוך באישור הוועדה המקומית והמחוזית. אם יאושר שינוי ייעוד שכזה, ניתן יהיה להקים על הקרקע מלון בן 8 קומות, הכולל 200 חדרים ו-1,500 שטחי מסחר.

מחברת ברקליס דונה נמסר: לצערנו לא מעט עסקים באילת נסגרים וננטשים, כיום אין הרבה יזמים אשר מוכנים להרים את הכפפה ולהשקיע בפיתוח העיר אילת אשר הינה העיר התיירותית המשמעותית ביותר בארץ. אנו חושבים כי הפוטנציאל באילת לא ממוצא ויש עבודה רבה לעשות בכדי להרים את העיר הזאת אשר כמו כל עיר תיירות בעולם צריכה להיות המשגשגת ביותר בארץ.

לשאלתנו, מהן התוכניות העתידיות, נענינו על ידי החברה: "המטרה היא ליצור תכנית ראויה מן הסתם מלונאית שמכבדת את העיר ואת המקום ושתגרום לאבן שואבת למקום, אך מוקדם מידי לדעת, אנחנו עסוקים כעת בדבר אחד למצוא פתרונות יצירתיים איך לשמר את המקום ולמנוע את סגירתו וזאת מתוך ראייה תיירותית חשובה מאין כמוה, נעשה את כל המאמץ בשביל למנוע את סגירתו של המקום".