ביהמ"ש קובע: טקסס הולדם - משחק הימורים אסור

המחוזי בירושלים דחה את ערעורה של נאשמת שניהלה בביתה משחקי "טקסס הולדם" על הרשעתה בעבירות של החזקת מקום להימורים אסורים ■ בנוסף נדחו טענותיה כי "טקסס הולדם" דומה במהותו לברידג' 

בורסה קוביות הימורים  קלפים 4 אסים / צלם: thinkstock
בורסה קוביות הימורים קלפים 4 אסים / צלם: thinkstock

המשחק "טקסס הולדם" הוא משחק אסור, ועריכתו מהווה עריכת הימורים אסורים - כך קבע בית המשפט המחוזי בירושלים, שדחה את ערעורה של נאשמת שניהלה בביתה משחקי "טקסס הולדם" על הרשעתה בעבירות של החזקת מקום להימור או הגרלה והגרלות והימורים אסורים.

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה נגד לימור עראקי ובעלה כתב אישום, בו נטען כי השניים החזיקו בדירתם בירושלים מקום המשמש למשחק הקלפים "טקסס הולדם".

מדובר במשחק מסוג פוקר, שבו כל שחקן מקבל רצף של קלפים, והרצף הכי טוב זוכה, כאשר התוצאה תלויה בגורל יותר מאשר בהבנה או יכולת. במשחק השתתפו 13 אנשים, שהימרו בסכומי כסף שונים בעבור השתתפותם במשחק.

בעלה של עראקי הודה בעבירות שיוחסו לו והורשע במסגרת הסדר טיעון, ונגזרו עליו מאסר על-תנאי וקנס. עראקי כפרה תחילה במיוחס לה, אך בהמשך חזרה בה והודתה בכל עובדות כתב אישום, מלבד בטענה כי מדובר ב"משחק אסור".

בית משפט השלום בירושלים דחה את טענתה כי אין מדובר בהימור אסור, הרשיע אותה וגזר עליה 4 חודשי מאסר על-תנאי ו-5,000 שקל קנס. על כך ערערה עראקי.

הערעור שהגישה עראקי סבב סביב השאלה האם במשחק זה התוצאות תלויות בגורל יותר מאשר בהבנה או יכולת, כטענת המדינה - או שמא יכולותיו של השחקן הן הגורם הדומיננטי, כטענת הנאשמת.

שופטי בית המשפט המחוזי, אהרן פרקש, משה יועד הכהן ועירית כהן, דחו את הערעור ואימצו את קביעותיו של בית משפט השלום, שהעדיף את עדויותיהם של המשתתפים במשחק - אשר הגדירו את המשחק כהימור ואף העידו כי הם חולים "במחלת ההימורים" - על פני עדות מומחה מטעם עראקי, שהודה כי מעולם לא שיחק במשחק, וכי חוות-דעתו תיאורטית.

"ספק רב", כתבו השופטים, "אם השחקנים המשחקים את המשחק בפועל אכן מחשבים חישובים מתמטיים הסתברותיים מסובכים, כפי שערך המומחה מטעם המערערת... החישובים שערך המומחה הם חישובים מתמטיים, מסובכים, אשר דומה כי רק מערכת ממוחשבת יכולה לערוך אותם, ומערכת זו איננה בידי השחקנים המשחקים את המשחק". 

בית המשפט אף דחה את טענתה של עראקי כי "טקסס הולדם" דומה במהותו לברידג'. "אין בידינו לקבל את טענת המערערת כי משחק הפוקר המדובר דומה למשחק הברידג', אשר לטענתה אינו מהווה משום משחק אסור", כתבו השופטים, והוסיפו כי לא הובאו ראיות לדרך ניהול משחק הברידג', וכי הדימיון או האבחנה ככל שקיימים בין שני המשחקים אינם "בידיעתו השיפוטית של בית המשפט".