ועדת הכספים אישרה עוד 2.5 מיליארד ש' למערכת הביטחון

המקורות הכספיים לתוספת יבואו מעודפים תקציביים בכלל משרדי הממשלה משנת 2014 שהועברו תחילה לרזרבה הכללית ומשם לביטחון

תקציב הביטחון ממשיך לתפוח: ועדת הכספים אישרה היום (ב') תוספת של 2.5 מיליארד שקל למערכת הביטחון. כך, תקציב הביטחון לשנת 2015 עומד כעת על כמעט 70 מיליארד שקל, לעומת 56 מיליארד שקל שאושרו בתקציב המקורי.

המקורות הכספיים לתוספת יבואו מעודפים תקציביים בכלל משרדי הממשלה משנת 2014 שהועברו תחילה לרזרבה הכללית ומשם לביטחון. התוספת סוכמה בעקבות טענות מערכת הביטחון שהתקציב המקורי לא יאפשר לה לעמוד במשימותיה וכן לאחר שהוועדה המשותפת לתקציב הביטחון הצביעה נגדו. 

חברי האופוזיציה מתחו ביקורת על התוספת הנוספת לביטחון, בטענה שהתוספות החוזרות ונשנות לביטחון "עושות צחוק מהוועדה והופכות את התקציב השנתי שמאושר במליאת הכנסת לפיקטיבי". לטענתם,  העודפים היו אמורים לעבור לכיסוי החוב הלאומי של ישראל.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "אישרנו את מה שידענו כולנו שנידרש לאשר ושכולנו מבינים שחייבים לאשר על-מנת לאפשר למערכת הביטחון לעמוד ביעדיה".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה: "תקציב הביטחון מפלצתי ורק גדל וגדל ואיפה היו אלו שמבקשים עתה להגדילו עוד לפני חודש כשאישרנו את התקציב השנתי? הם לא ידעו על זה ועל הצורך בהגדלת התקציב? לא ידעו על העודפים האלה אז? בנוסף, אמרו שכל ההעברות לתקציב הביטחון יהיו שקופות בהתאם להחלטות ועדת לוקר, אך האם השיטה כאן לא פוסחת על ההמלצות ועושה צחוק מהוועדה שהופכת חותמת גומי של משרד הביטחון?".