בקשה לייצוגית נגד פלאפון: מונעת תהליך ניוד אוטומטי

לטענת התובעת, פלאפון מונעת מלקוחותיה לבצע את תהליך הניוד האוטומטי שקבע משרד התקשורת וחוסמת הלכה למעשה את אפשרות הניוד במתג התקשורת 

חברת פלאפון מונעת מלקוחותיה לבצע את תהליך הניוד האוטומטי שקבע משרד התקשורת וחוסמת הלכה למעשה את אפשרות הניוד במתג התקשורת - כך נטען בבבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה בבית המשפט המחוזי בלוד.

בשנת 2005 קבע משרד התקשורת תוכנית לניוד מספרים, אשר מטרתה הייתה לאפשר ניוד קל ומהיר לכל מנוי סלולרי יחד עם מספר הטלפון הנייד שלו, אל כל אחת מהחברות המתחרות - במטרה להגביר את התחרות בשוק.

תוכנית ניוד המספרים קיבלה מעמד של תקנה, וחברות הסלולר מחויבות להן על-פי חוק; היא אף קובעת באופן מפורש כי על הניוד להיעשות באופן ישיר בין מפעילות השירות, ללא מעורבות של המנוי עצמו.

אלא שבכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד ירון אלון ממשרד הורוביץ, אבן, אוזן ושות', בשם עכבר הכפר מלאכת מחשב בע"מ, נטען כי פלאפון אינה פועלת לפי תוכנית הניוד - כשנציגת החברה מודה בשיחה מוקלטת כי מדובר במחדל שקורה "לרבים".

כך, בבקשה מתואר כיצד המבקשת ביקשה להתנתק מפלאפון אבל בעת המעבר לפרטנר גילתה כי היא חסומה. משכך, נאלצה התובעת לפנות לפלאפון, רק כדי לגלות כי החברה מודעת לניסיון המעבר וחוסמת ביודעין את הפעולה הנדרשת במתג התקשורת.

בתגובה לשאלת המבקשת, נציגת פלאפון אישרה במפורש כי מדובר בתקלה שקוראת לרבים אחרים, ולאחר שניסתה לשמר (ללא הצלחה) את התובעת - הסירה מיד את החסימה, ואכן רק בעקבות כך התאפשר למבקשת המעבר לפרטנר.

למעשה, נטען, מדובר בפעולה פסולה של פלאפון, אשר מנסה לשמר לקוחות שמתניידים דרך המתחרים.

מספר הנפגעים נאמדים ב-160 אלף איש - מספר המתניידים מפלאפון מדי רבעון, בהנחה שעל פני 7 שנים שיעור ניכר מהם נתקל בתופעה.

מפלאפון לא נמסרה תגובה. (ת"צ 34108-12-15).