גדעון סער: פוליטיקה דוחה מרסקת את החברה הישראלית

"איזה רפורמות מתבצעות היום במשרדי הממשלה, בכל אחד מתחומי החיים? אני לא מכיר דבר כזה"

"איזה רפורמות מתבצעות היום במשרדי הממשלה, בכל אחד מתחומי החיים? אני לא מכיר דבר כזה. זהו מצב בעייתי שכן בעיני מדובר במישור העיקרי בו מנהיגים עומדים למבחן. אני מאמין כי תהיה בינינו הסכמה של 95%, בנוגע לרפורמות שנחוצות בחברה הישראלית. עם זאת, רוב הרפורמות החשובות לא מתבצעות, ביניהן רפורמה בשירות המדינה וגמישות ניהולית בתחום כוח אדם, נושא המשילות ועודף הבירוקרטיה, רפורמות במערכת המשפט, איחוד של רשויות מקומיות ועוד".

כך אמר היום (ג') גדעון סער, שר הפנים ושר החינוך לשעבר, בכנס הכלכלי השנתי לתאגידים 2015 של פירמת ראיית החשבון והייעוץ PwC Israel ומשרד עורכי הדין ש. פרידמן.

לפי סער, "רוב נבחרי הציבור לא מחפשים לבצע רפורמות, מאחר ואין תגמול לרפורמות. פוליטיקאים לא נמדדים ברפורמות שהם עשו, כאשר מבחינתם יותר משמעותי זה איזה סטטוס עלה לפייסבוק וכמה הגיבו לו".

בנוגע למצב החברתי במדינה הוסיף סער: "הפילוג והשנאה בחברה הישראלית הולכים  ומתרחבים. לצערי, יש כאלה שעושים הון פוליטי מאנטגוניזם נגד ציבור הערבים, המתנחלים,  החרדים, הימנים והשמאלנים. מדובר בפוליטיקה דוחה, שמרסקת את החברה הישראלית. הלוואי שבקרוב נראה פוליטיקה אחרת שמטרתה האמיתית היא לנסות לאחד  ולחבר את החברה הישראלית. מה שאנו יכולים להפיק מחיבור כל המגזרים הוא הרבה יותר טוב ממה שאנו  מפיקים כיום".

בנוגע לעתידו הפוליטי אמר סער: "לפני קצת יותר משנה עזבתי את החיים הציבוריים בלב שלם. אני לא מתגעגע ולא יושב כל יום עם סטופר ומחכה ליום בו אחזור לפוליטיקה, לא מחלקים שם זהב. הייתי שנים ארוכות בצמתים של קבלת החלטות וחשבתי שזו תקופה טובה לקחת פסק זמן ולחיות קצת אחרת. מדינת ישראל חשובה לי, כואב לי על מה שקורה, לפעמים עצוב לי".