ביהמ"ש מגבה את מחזיקי אג"ח BGI: מינה את עו"ד גיסין

השופט חגי ברנר קבע: "החלטתם של מחזיקי האג"ח להעמיד את חובה של המשיבה (BGI) לפירעון מיידי הייתה מוצדקת, מחמת היעדר היכולת של המשיבה לשחרר את כספי הפיקדון מידי הבנק האוסטרי"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב מינה את עו"ד גיא גיסין כבעל תפקיד בחברת BGI, והוא יהיה זכאי להשתתף כמשקיף בישיבות הדירקטוריון ולקבל מידע מלא בדבר כל הפעולות המתוכננות בחברה לפחות 5 ימים מראש.

עו"ד גיסין הוא הנאמן של מחזיקי אגרות החוב של BGI, החברה שבאמצעותה שולט איש העסקים גרגורי גורטובוי בחברת המזון ויליפוד. מחזיקי האג"ח פנו לבית המשפט בבקשה להעמיד את יתרת החוב של החברה אליהם לפירעון מיידי. החברה טרם פרסמה דיווח בנושא לבורסה.

השופט חגי ברנר קבע היום כי "החלטתם של מחזיקי האג"ח להעמיד את חובה של המשיבה (BGI) לפירעון מיידי הייתה מוצדקת, מחמת היעדר היכולת של המשיבה לשחרר את כספי הפיקדון מידי הבנק האוסטרי, חרף רצונה הברור והמפורש לעשות כן, וכן מחמת משיכת סך של 500 אלף דולר מתוך כספי הפיקדון, בניגוד להתחייבות שלא לעשות כן".

בכך מתייחס השופט לפיקדון שיש לחברה בבנק האוסטרי, מיינל, המשועבד לשם פירעון מלוא התחייבויותיה למחזיקי האג"ח. החברה דיווחה לאחרונה מספר דיווחים הנוגעים לאי-יכולתה לשחרר את מלוא סכום הפיקדון.

השופט התייחס גם לעובדה ש"באופן תמוה", כהגדרתו, בעל השליטה גורטובוי "לא טרח להתייצב לדיון".

עם זאת, השופט קבע כי "לא יהא זה מוצדק להורות כבר היום על אכיפת השיעבודים ועל מינויו של כונס נכסים על הנכסים המשועבדים", משום שלטובת מחזיקי האג"ח שועבדו החזקות BGI בחברת BSD (לשעבר אמבלייז), וכן משום שמהלך כזה הוא בעל השלכות מרחיקות לכת שעלולות לגרום נזקים ל-BGI ולנושיה שלא לצורך.

לדברי השופט, "בנסיבות אלה, בהן מחד זכאים מחזיקי האג"ח להגנה על זכויותיהם, ומאידך אין הצדקה לאכיפה מיידית של השיעבודים, דומה כי הפתרון הראוי והמידתי הוא מינוי בעל תפקיד מטעם בית המשפט, במעמד של משקיף, לשם השגחה על אופן הטיפול בנכסים המשועבדים עד לפירעון החוב כלפי מחזיקי האג"ח".