חלמאות? האוצר שוב מאריך את מימון האבטחה במוסדות החינוך

המימון יינתן רק כנגד קבלות מצד הרשויות שיעידו על התקשרות עם חברות שמירה לצורך תגבור האבטחה, כאשר ישובים חלשים מאוד מבחינה סוציו - אקונומית יזכו למימון מלא מהמדינה וכל יתר הרשויות יזכו ל - 70% מימון

תלמידים / צילום: תמר מצפי
תלמידים / צילום: תמר מצפי

המצוד הממושך אחר המחבל שביצע את הפיגוע בתל-אביב הזכיר למי ששכח כי משרד האוצר הפסיק פעמיים במהלך גל הטרור הנוכחי, את המימון המיוחד שהעמיד לטובת תגבור האבטחה במוסדות החינוך. המימון הזה, שנועד להאריך את פעילות המאבטחים עד השעה 16:00 ולהציב לראשונה מאבטחים גם בגני ילדים שאינם משתייכים למתחמים הכוללים מעל 100 ילדים, הוקצב לשבועיים בלבד וזכה פעמיים להארכה נוספת שהוגבלה גם היא בזמן קצוב - וזאת רק לאחר שרוב הרשויות כבר נאלצו לפטר את המאבטחים שגייסו. היום (ג') הודיע משרד האוצר כי הוא שב ומחדש את המימון, אולם הפעם ללא מגבלת זמן עד להודעה חדשה.

המימון, בדומה לסיכומים הקודמים מול המרכז לשלטון מקומי, יינתן רק כנגד קבלות מצד הרשויות שיעידו על התקשרות עם חברות שמירה לצורך תגבור האבטחה, כאשר ישובים חלשים מאוד מבחינה סוציו-אקונומית (אשכולות 1-4) יזכו למימון מלא מהמדינה וכל יתר הרשויות יזכו ל-70% מימון. 

כך, במה שנראה כמו חלמאות ישראלית או שיטה מחושבת של המדינה לשלם כמה שפחות, הרשויות המקומיות שוב נדרשות לגייס מחדש מאבטחים לאחר שנאלצו לפטר את הקודמים בעקבות הפסקת המימון, כאשר תהליך הגיוס יכל לארוך שבוע עד שבועיים - כל זה בזמן שמשטרת ישראל מודה כי ישנו מחבל שמסתובב חופשי במרכז הארץ.

לאחר שיגויסו המאבטחים החדשים, לא מן הנמנע כי הרוחות ירגעו מעט ושוב יודיע משרד האוצר על הפסקת המימון, וחוזר חלילה. גורמים בשלטון המקומי אמרו היום כי בהיעדר ודאות תקציבית מצד המדינה, רשויות רבות עלולות לוותר מראש על תגבור האבטחה.