היו"ר שחזר מהכפור והרכש החדש של שחר

כבר דיווחו עליו שנעלם, אבל לאחרונה הוא חזר והופיע - יו"ר קבוצת פוסון הסינית, גואו גואנצ'אנג, השתתף היום בכנס משקיעים בבייג'ין המפגיש בין חברות ישראליות למשקיעים סינים

היו"ר שחזר מהכפור

כבר דיווחו עליו שנעלם, אבל לאחרונה הוא חזר והופיע - יו"ר קבוצת פוסון הסינית, גואו גואנצ'אנג, האיש שבמרכז הדרמה למכירת מניות השליטה בחברת הביטוח הפניקס על-ידי קבוצת דלק לחברה שהוא עומד בראשה.

גואנצ'אנג השתתף היום (ג') בכנס משקיעים בבייג'ין המפגיש בין חברות ישראליות למשקיעים סינים. בכנס חתמו ישראל וסין על מסמך הבנות בתחום האנרגיה במטרה להרחיב את שיתופי-הפעולה בפיתוח טכנולוגיות אנרגיה בין המדינות, לרבות יצירת קרנות בתחום האנרגיות המתחדשות.

יו"ר פוסון שוחח מעל הבמה עם מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, ואמר כי "אנחנו אופטימיים בנוגע לכלכלת סין לטווח הארוך, וגם לשיתוף-הפעולה העסקי בין סין לישראל".

הכנס נערך ביוזמת משרד הכלכלה, בהשתתפות שר האנרגיה והתשתיות, יובל שטייניץ, וכ-90 חברות ישראליות.

בפתח הכנס אמר שטייניץ: "כאשר סין הגדולה וישראל הקטנה חוברות יחד, אנחנו הופכים לקצת יותר גדולים והרבה יותר חזקים ומשמעותיים בכלכלה העולמית".

באוגוסט דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי גואנגצ'אנג נחשד בהענקת טובות הנאה לבכיר בחברה ממשלתית סינית לפני 12 שנה בתמורה להטבות כלשהן.

תחנת הרכבת של דיסקונט

בנק דיסקונט התחיל את השנה בסדרת שינויים בהנהלה. את הבנק עזבה ראש אגף השיווק, טלי קידר, לטובת תפקיד סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי באלקטרה מוצרי צריכה. לדיסקונט הצטרפה קידר ב-2011, כאשר קודם לכן שימשה כראש אגף אסטרטגיה ותקשורת שיווקית בחברת פלאפון.

מי שיחליף את קידר בדיסקונט הוא רוני פלד, שעובד בבנק כבר 35 שנה במגוון תפקידים בתחום השיווק, הפרסום והתקשורת השיווקית.

עם או בלי קשר, הנהלת הבנק בראשות לילך אשר-טופילסקי יצאה באחרונה לסבב מינויים, במסגרתו רם גריאני מונה למנהל אגף אשראי קמעונאי, משה בנו מונה למנהל מרחב השרון, סוניה אדרי מונתה למנהלת מרחב השפלה, ואפרת לייזר קודמה ומונתה למנהלת מרחב ירושלים והדרום.

 

הרכש החדש של שחר

שינויים פרסונליים במועדון הכדורגל מכבי חיפה: מנכ"ל המועדון ב-14 השנים האחרונות, איתמר צ'יזיק, יעזוב את תפקידו, כאשר במקומו צפוי להתמנות אסף בן-דב.

בן-דב כיהן כמנכ"ל המשביר בתי כלבו במשך 9 שנים ועזב את קבוצת המשביר לצרכן באוקטובר האחרון בעקבות איחוד המטות של רשת בתי הכלבו של המשביר ורשת הדראגסטורים ניו-פארם, במסגרת תוכנית התייעלות וצמצום הוצאות בקבוצה שבשליטת רמי שביט.

במהלך כהונתו כמנכ"ל הרשת התרחבה פעילות בתי הכלבו באופן משמעותי, כאשר הוא סייע לה להפוך להיות רווחית והרחיב את תחומי פעילותה. בעברו עבד בן-דב גם בשב"כ.

בתפקידו במשביר נהנה בן-דב משכר חודשי של 70 אלף שקל לצד הטבות נוספות, ועלות העסקתו ב-2014 הגיעה ל-1.3 מיליון שקל.

מכבי חיפה, שנמצאת בבעלותו של יעקב שחר, עוברת בשנים האחרונות משבר מקצועי גדול ומחפשת תואר ראשון אחרי 4 שנים יבשות.

אסף בן דב/ צילום: יוסי כהן
 אסף בן דב/ צילום: יוסי כהן

יהודאי משקיע באצות

ב-2015 הייתה חברת פרוטרום, יצרנית תמציות הטעם והריח בניהולו של אורי יהודאי, פעילה מאוד בכל הנוגע לשופינג, כאשר במהלך השנה רכשה את השליטה או הבעלות המלאה ב-13 בחברות בשווי כולל של 315 מיליון דולר. עתה היא מבצעת מהלך ראשון ב-2016, כאשר תשקיע 10 מיליון שקל בבניית אתר ייצור ביוטכנולוגי חדשני שיתמחה בגידול של אצות, בתמורה להקצאה של 50% ממניות חברת אלגלו.

בכך מדללת פרוטרום את החזקות המשקיעים הקיימים בחברה: קיבוץ עין-המפרץ ובני מזרחי. במסגרת זו, תהיה פרוטרום המשווקת הבלעדית של מוצרי אלגלו בעולם.

אלגלו פיתחה שיטה לגידול, הפקה ועיבוד אצות להפקת רכיבים המיועדים לשימוש בתעשיות המזון, תוספי התזונה ותעשיית הקוסמטיקה, בהם נוגדני חמצון, ליפידים, חלבונים וקרטנואידים שמסייעים לבריאות הלב, מערכת החיסון ובריאות השלד.

לפרוטרום קיימת כבר פעילות בתחום האצות, בעיקר בתחום טיפוח העור, והעסקה תרחיב את פעילותה בתחום זה. 

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
 אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

אלגו תעופה

חברת ליסינג המטוסים גלובל כנפיים מצרפת שחקן חיזוק לדירקטוריון. החברה, שבשליטת כנפיים אחזקות, הודיעה על מינויו של עו"ד ערן אילן ממשרד יגאל ארנון לתפקיד דירקטור. ערן הוא מבעלי המניות בחברת האלגו-טריידינג המצליחה פיינל ונשוי לכרמל ארנון, בתו של עו"ד יגאל ארנון המנוח.

ערן משמש כבר כדירקטור בחברה-האם של גלובל כנפיים, כנפיים אחזקות, ובעבר שימש כדירקטור גם בחברה נוספת בקבוצה, אל-על, שמנייתה נסקה ב-2015 במאות אחוזים והניבה את התשואה הגבוהה ביותר במדדי תל-אביב.

בעלי המניות העיקריים בכנפיים הם דדי בורוביץ', אשתו תמי מוזס והמיליארדר פויו זבלדוביץ'.

את פיינל, מחברות האלגו-טריידינג הגדולות בעולם, הקימו ניר קלקשטיין, ממציא הנוסחה המקורית, אביו אריה קלקשטיין ונעם שטרן-פרי. לפי פרסומים שונים עומדים רווחיה של פיינל על מאות מיליוני דולרים בשנה. 

עו"ד ערן אילן / צילום: אבשלום ששוני
 עו"ד ערן אילן / צילום: אבשלום ששוני

063 תמי מוזס
 063 תמי מוזס