קצין נהרג וחייל נפצע קל עד בינוני בתאונה בבסיס צאלים שבנגב

תחקיר ראשוני מעלה כי השניים נפגעו מרסיסי פצצת מרגמה שנורתה וסטתה ממסלולה במהלך תרגיל לקראת תצוגת יכולות של קורס מ"פ ■ רסיסי המרגמה התפזרו ברדיוס של מאות מטרים ואף פגעו בכלי רכב ■ מותו של הקצין נקבע במקום, החייל פונה במסוק לסורוקה

קצין נהרג וחייל נפצע באורח קל עד בינוני היום (ג') בתאונת אימונים בבסיס צאלים שבנגב. מותו של הקצין נקבע בשטח והפצוע פונה במסוק 669 לבית החולים סורוקה בבאר-שבע. השניים נפגעו מרסיסים מפיצוץ פצצת מרגמה שסטתה ממסלולה ופגעה ליד יציע, שסמוך אליו שהו שני הלוחמים. הרסיסים התפזרו ברדיוס של מאות מטרים ומהם נפגעו גם כמה כלי רכב סמוכים.

התאונה אירעה בתום תרגיל גדודי, שבמקביל אליו נערכה חזרה גנרלית לקראת תצוגת יכולות של קורס מ"פ ומג"ד של גדוד 75 בחיל השריון, שבמסגרתם נורתה אש חיה. כוח מהגדוד ירה את המרגמה שמסיבה לא ברורה התפוצצה ליד היציע. כתוצאה מהפיצוץ נפגעו שני חיילים, האחד באורח אנוש עם פגיעת ראש והשני במצב קל עד בינוני עם פגיעה בידו.

גורמי צבא מסרו כי למרות התוצאות הטרגיות, נמנע אסון גדול יותר מאחר שאם היה הירי מתבצע במהלך התצוגה עצמה כשהאזור היה מלא בחיילים, היו לכך השלכות חמורות עוד יותר.

מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, הורה על הפסקת כלל האימונים היבשתיים בצה"ל עד למיצוי התחקיר הראשוני על התרגיל. כמו כן, הוא מינה קצין תחום שריון בזרוע היבשה לעמוד בראש צוות מומחים שיחקור את נסיבות האירוע.

סמי ויכסלבאום, האב השכול שבנו ננהרג באסון צאלים ב' בעת תרגיל של סיירת מטכ"ל אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "ברגע שקיבלתי את הדיווח על תאונת האימונים בצאלים עברה בי צמרמורת. בני נהרג ב-5 בנובמבר 1992. בדיוק לפני 23 שנים ושלושה חודשים. זה הזכרי לי את האסון". ויכסלבאום התייחס להתנהלות צה"ל מאז מותו הטראגי של הבן: "ביחידה של הבן שלי, סיירת מטכ"ל, למדו היטב והפנימו לקחים מהאירוע. הם שינו נורמות שהיו נהוגות עד לאותו האסון. עד לאירוע שנקרא 'ירי כוחותינו על כוחותינו'. מצער לשמוע שעוד חייל צה"ל נהרג, כואב הלב על משפחתו. אני לא רוצה להסיק מהאירוע הזה על כלל התנהלות הצבא אך חשוב לי להדגיש שירעננו נהלי בטיחות, בטח לפני שימוש באש חיה. אני משתתף בצער המשפחה ומאחל החלמה מהירה לפצוע".