הנפט קרס ב-5.6% אל מתחת ל-34 דולר לחבית

בשווקים שוב מודאגים מהגידול בהיצע של הזהב השחור ומהחשש שמא איראן תציף את השוק בנפט ■ בעקבות המתיחות בין איראן לסעודיה, המשקיעים מעריכים שאפסו הסיכויים לכך שמדינות אופ"ק יחליטו על קיצוץ בתפוקה

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הנפט צונח היום (ד') בחדות לשפל של יותר מ-11 שנים, בעוד השווקים שוב מודאגים מעודף ההיצע של הזהב השחור ומהאפשרות שאיראן תציף את השוק בנפט ברגע שיוסרו מעליה הסנקציות.

בנוסף, המשקיעים מעריכים שבעקבות המתיחות הגואה בין איראן לסעודיה, אפסו הסיכויים לכך ששתי המדינות החברות בקרטל הנפט אופ"ק, יסכימו לחתוך את תפוקת הנפט במטרה לייצב את המחירים.

"המלאים גודלים והמתיחות בין סעודיה לאיראן מחסלת את האפשרות להסכמה ביניהן לגבי תפוקת הנפט", מציין מיכאל היוסון, אסטרטג בכיר בחברת CMC Markets. היום פורסם נתון המלאי השבועי, שהראה כי המלאי בארה"ב ירד בשבוע החולף ב-5.1 מיליון חביות.

ערב הסעודית הודיעה בתחילת השבוע כי היא מנתקת את קשריה הדיפלומטיים עם איראן. זאת בעקבות המשבר החריף שנוצר בין שתי המדינות סביב הוצאתו להורג של המטיף השיעי נימר באקר א-נימר, שהורשע בעבירות טרור בממלכה. המתיחות הגוברת בין שתי המדינות גררה עליות חדות במחירי הנפט, בעוד בשווקים עלו ספקולציות שבעקבות המתיחות קרטל הנפט אופ"ק יודיע על קיצוץ בתפוקה.

הנפט מסוג ברנט ירד ב-6% לרמה של 34.23 דולר לחבית, בעוד החוזים מסוג WTI צנחו בכ-5.6% ל-33.97 דולר לחבית, הירידה החדה ביותר מאז דצמבר 2008.