ביהמ"ש: פזית ולד תחזיר ל-yes כ-24 מיליון שקל שגנבה

בנובמבר 2014 הורשעה ולד במעילת ענק בחברת yes במסגרת הסדר טיעון ■ השאלה הגדולה: ולד "שרפה" את הכסף על תיקים, נעליים ובשמים - איך היא תחזיר את המיליונים?

פזית ולד / צילום: לם וליץ סטודיו
פזית ולד / צילום: לם וליץ סטודיו

השופטת דפנה אבניאלי מבית המשפט המחוזי בתל-אביב חייבה היום (ד') את פזית ולד להחזיר ל-yes את 24 מיליון השקלים שהיא גנבה מהחברה לאורך השנים - כולל ריבית והצמדה מהיום עד מועד התשלום.

כזכור, ולד, ששימשה כמנהלת חשבונות ב-yes, השתמשה בכספי הגניבה ויצאה למסעות קניות בישראל ובחו"ל של תיקי יוקרה, נעליים, רכב יוקרה, דירה ועוד. 

"העובדה שכספי הגניבה שימשו, ולו בחלקם, לרכישת מוצרי יוקרה שונים על-ידי הנתבעת, מלמדת אף היא על הקושי שהיה יכול להיווצר בהעלאת טענות כלשהן מפיה, כנגד סכום הגניבה שבו הודתה, טענות שכאמור לא בא זכרן היום מפי הנתבעת עצמה", כתבה השופטת בפסק הדין. 

בנובמבר 2014 הורשעה ולד על-ידי השופט מיכאל קרשן מבית משפט השלום בכפר-סבא, במסגרת הסדר טיעון. ולד, לשעבר מנהלת החשבונות ב-yes, הורשעה בביצוע מעילת הענק בחברה בהיקף של כ-24 מיליון שקל. בהליך נפרד תבעה אותה yes בגין הכספים שגנבה. 

לפי ההסדר, ולד תרצה מאסר בפועל של 7 שנים ותשלם קנס כספי של 7,000 שקל (שיחולק ל-10 תשלומים). השופט מתח ביקורת בגזר הדין שנתן על גובה הקנס, אך החליט לבסוף לקבל את הסדר הטיעון, לאור האינטרס הציבורי בהרשעה ובשל העובדה כי הקנס בסך 7,000 שקל אינו חוסם את דרכה של התביעה האזרחית שהגישה yes נגד ולד להשבת הכספים שגנבה.

במארס 2014 הוגש נגד ולד כתב האישום בגין גניבת למעלה מ-31.3 מיליון שקל מ-yes במהלך כ-14 שנות עבודתה. לפי כתב האישום, ולד גנבה במשך השנים עשרות מיליוני שקלים, זייפה מאות המחאות, ביצעה עבירות על חוק איסור הלבנת הון והעלימה הכנסות בהיקף של מיליוני שקלים.