מיקרוסופט: הלפטופ והעוזרת הקולית לא יגיעו לישראל

טרי מאיירסון, סגן נשיא ווינדוס במיקרוסופט, בשיחה בלעדית עם "גלובס": אין לנו תוכניות להשיק בישראל את הלפטופ ההיברידי Surface Book והעוזרת הקולית קורטנה

אחד הלפטופים המעניינים בתעשייה הוא ה-Surface Book של מיקרוסופט. מדובר בלפטופ היברידי, הכולל מסך ניתק בגודל 13.5 אינץ'. בעת ניתוק המסך, המכשיר הופך לטאבלט. הסרפס בוק הושק בחודש אוקטובר בארה"ב ולאחרונה נודע שהוא יחל להימכר גם באנגליה, צרפת, שוויץ, גרמניה, סין, הונג קונג אוסטרליה וניו זילנד.

צרכנים המקווים לרכוש את הלפטופ בישראל באופן רשמי, לא כדאי שיפתחו ציפיות. בשיחה בלעדית שערך "גלובס" עם טרי מאיירסון, סגן נשיא לווינדוס וחטיבת המכשירים במיקרוסופט, נאמר, כי "אנחנו מאוד רוצים להביא את הספרס בוק לישראל וגם את שאר המוצרים מסדרת הסרפס, אבל בשלב זה הדבר לא מתוכנן". עוד אומר מאיירסון, כי "אמנם אנחנו מבצעים גל שני של השקות סרפס בוק במדינות נוספות, אבל ישראל לא נמצאת ברשימה הזו".

מאיירסון מבקר בימים אלו בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס, במטרה להיות נוכח בהשקות הלפטופים והטאבלטים מבוססי ווינדוס 10 מבית סמסונג, Dell, טושיבה ו-HP.

הסרפס בוק כולל כרטיס גראפי מסוג GeForce של חברת NVIDIA, מעבד אינטל דור 6 מסוג i7, שתי כניסות USB 3.0 וסוללה המחזיקה 12 שעות. גוף הסרפס בוק עשוי ממגנזיום וניתן להשתמש בלפטופ באמצעות עט מגע. מחיר הלפטופ מתחיל מ-1,500 דולר.

קורטונה לא תגיד שלום

העוזרת הקולית המוצלחת של מיקרוסופט, קורטנה, פעילה במחשבים מבוססי מערכת ההפעלה ווינדוס 10 וגם בסמארטפוני ווינדוס פון. מדובר בעוזרת קולית מוצלחת מאוד, המתחרה בסירי של אפל וב-Now של גוגל. גם כאן, למאיירסון אין בשורות טובות, "אין כרגע תכנון להציע את קורטונה בעברית".

במיקרוסופט, כמו במיקרוסופט לא נוהגים להביא את מוצרי החומרה שלהם לישראל במהירות או בכלל. עד היום, הצמיד החכם Band, דגמי הטאבלט Surface ושירות המוזיקה Groove לא הגיעו למשתמשים המקומיים. לכן לא מפתיע שגם הלפטופ של החברה והעוזרת הקולית לא יהיו זמנים לקהל המקומי. אולי בעתיד מיקרוסופט כן תחליט לשנות את שיטת העבודה שלה בישראל ולהציע את מבחר המוצרים שלה לקהל הרחב.