בגלל חברת החשמל: מנכ"ל מיזם הסיבים האופטיים פורש

כפי שנחשף ב"גלובס" במהלך השנה האחרונה, חברת חשמל ובעלי המניות הישראליים הבהירו כי לא יסכימו להובלת המיזם על-ידו ואילצו אותו לפרוש

דני לאובר / צילום: תמר מצפי
דני לאובר / צילום: תמר מצפי

דני לאובר, מנכ"ל מיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד, אולץ לפרוש מתפקידו. בעלי המניות במיזם הסיבים האופטיים, ובעיקר יו"ר חברת חשמל יפתח רון-טל ועופר בלוך מנכ"ל חח"י, הבהירו ללאובר בשבועות האחרונים שהם לא מוכנים לראות אותו מוביל בעתיד את המיזם ואת השינויים המתוכננים בו, ולמעשה אילצו את ג'ונאס בירגרסון, הבעלים של ויה אירופה שהיא בעלת השליטה במיזם, להסכים לפרישתו.

לאובר כינס הבוקר (א') את הנהלת המיזם הבוקר ועדכן אותה. את הפרישה של לאובר הובילה חברת חשמל ובעלי המניות הישראליים. ככל הנראה סיסקו, שהיא הגוף הדומיננטי מאחורי המיזם, אישרה את המהלך מאחורי הקלעים.

כפי שנחשף ב"גלובס", הביקורת על לאובר לא פסקה לרגע בשנה האחרונה. בעלי המניות האשימו אותו בחוסר ניסיון ובניהול לקוי של המיזם מרגע הקמתו. לאובר משלם את המחיר ופורש, אך ככל הנראה גם ימיה של ויה אירופה במיזם קצרים. ויה אירופה הודיעה שאין לה כסף להזרים לצורך תוכנית ההבראה ולפיכך השאלה כעת היא כיצד ומתי היא תדולל. בעלי המניות במיזם אינם מוכנים לראות את בירגרסון ממשיך ומוביל את הפרויקט.

על כל פנים, עתיד המיזם עדיין מעורפל והכל תלוי בשאלת המימון למיזם. בניגוד לפרסומים שונים, דירקטוריון החברה אישר תוכנית הבראה למיזם, אך היא חסרת כל תוקף מפני שהיא מותנית בהזרמת הכספים.