רייטינג שבועי: 3 תוכניות ריאליטי עם מיליון צופים ומעלה

את טבלת הצפייה השבועית מובילות "האח הגדול", "הישרדות" ו"הכוכב הבא"

3 תוכניות בשבוע החולף זכו לצפייה שעלתה על מיליון צופים - "האח הגדול" (קשת), "הכוכב הבא לאירוויזיון" (קשת) ו"הישרדות הונדורס" (רשת). קדחת הצפייה בריאליטי אינה יודעת שובע, ולמרות שהנתונים נמוכים במשקי-הבית היהודיים - הדבר מוכיח בעיקר צפייה קבוצתית רחבה, ומגמת העניין בז'אנר אינה פוחתת.

בעוד שברור מי מולך בערוץ 2 הפונה לעיקר הציבור, נראה כי ערוץ 10 מצליח לייצר קהל נאמן וקבוע לתוכנו. בעוד שבאופן מובהק התוכנית הנצפית של הערוץ היא "פנים אמיתיות" של אמנון לוי, יתר השבוע מתאפיין בנתוני צפייה קבועים של סביב 10% צפייה.

הז'אנר שפיתח הערוץ הוא תוכניות תיעודיות, בעלות ערך הפקתי נמוך יחסית, המזכיר בעיקר כתבות חדשות מורחבות כמו "לגדל את אמא ואבא" ו"צוות של פעם בחיים", ששודרו השבוע וסיפקו למעלה מרבע מיליון צופים. גם השעשועון "לעוף על המיליון" עם נתון דו-ספרתי ו"המקור" עם 11.1% לא רעים.

ממול, "עובדה" של אילנה דיין בקשת, בתחקיר שהישגו המידי היה ביצירת דיסוננס קוגנטיבי בקרב השמאל הישראלי, עם נתון אופייני לעונה טובה של כ-24% צפייה.

גם מגזיני החדשות של 2 מובילים בשבוע מתוח, כש"אולפן שישי" שומרת על נתוניה מהשבוע שעבר - 18.6%. הנתונים של דני קושמרו והפאנל שלצדו כפולים מאלה של "שישי" בחדשות 10, ועדיין אי-אפשר שלא להבחין במגמת צפייה חדשה מובהקת ברצועה אליה הובאה אילה חסון - שעמדה על 9.8% השבוע.

תוכנית אחרת שמעניין לעקוב אחריה היא "היום בלילה עם גורי אלפי" (קשת), שסימנה את חזרתו של ז'אנר תוכניות האירוח למסך. הישגי התוכנית מתאפיינים בקשר ישיר לתוכנית ששודרה לפניה - מה שמוכיח שהציבור אוהב, אבל עדיין זקוק לזמן כדי להתחבר לתוכנית כדי להגיע במיוחד בשבילה.

קשת מדווחת לוועדת למדרוג על התוכנית כשתי תוכניות שונות - זו של אמצע השבוע וזו של מוצאי שבת, ועל כן ניצלת מממוצע המחויב משידור של 3 פרקים בשבוע. בימי החול נעה אלפי סביב 15% ואילו במוצאי שבת - ברצף שאחרי "הכוכב הבא" ו"האח הגדול" - מגיע ל-20.3% מרשימים.

רייטינג 10/1/16
 רייטינג 10/1/16