"מאיר המהיר" תמכור 2 דירות יוקרה בפארק צמרת לכיסוי חובות

חברת הקרמיקה תמכור נכסים במסגרת הסדר נושים שלה להשבת חוב לבנק לאומי ולעובדים

מגדל נאם בפארק צמרת / צילום: תמר מצפי
מגדל נאם בפארק צמרת / צילום: תמר מצפי

שתי דירות יוקרה בפארק צמרת בתל-אביב, בניין ברחוב קיבוץ גלויות בבת-ים וחנות חומרי בניין בבת-ים - כל אלה ישמשו לכיסוי חוב של חברת הקרמיקה הוותיקה "מאיר המהיר" לבנק לאומי.

אלה רק חלק מנכסי החברה, שנחשפו במהלך הסדר נושים של החברה שקיבל תוקף בנובמבר האחרון על ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב. מכירת הנכסים ישמשו כעת לכיסוי חובות החברה לנושיה במסגרת צו הקפאת הליכים, שהוצא לחברה בחודש אוקטובר האחרון. לצורך מימוש נכסי החברה מונה עו"ד ליאור דגן על ידי בית המשפט כנאמן החברה.

"מאיר המהיר", שבבעלות מאיר לוי, היא חברת קרמיקה הפועלת למעלה מ-23 שנה, ונקלעה לאחרונה לחובות בסך של 23.6 מיליון שקל, אשר מנעו ממנה לשלם את חובותיה לעובדים, ספקים ולבנקים שעבדו עם החברה.

בניגוד לחברות רבות אחרות, שנכנסות לקשיים כלכליים ובוחרות לממש את נכסיהן על מנת להמשיך ולשרוד, בחרה החברה להפסיק את פעילותה ולהשתמש בנכסים לכיסוי החובות שנצברו במהלך השנים.

עד כה מומשו נכסים בבעלות החברה לרבות רכב מסוג פז'ו בוקסר בסך 84 אלף שקל כולל מע"מ, הזכות להפעלת אולם תצוגה במתחם ONE ברחוב האצ"ל בראשון לציון לחברת סטודיו קרמיקה תמורת 210 אלף שקל כולל מע"מ, ומכירת תכולה באולם תצוגה ברחוב בן צבי 29 בראשון לציון השייכת לחברה ב-15 אלף שקל.

כעת פועל נאמן החברה עו"ד ליאור דגן בשיתוף עם עו"ד בניהו לאבל מטעם בנק לאומי למכירת שתי דירות יוקרה במגדל נאם בפארק צמרת בתל-אביב, ששוויון מוערך ב-12 מיליון שקל. מדובר בשתי דירות מאוחדות.

בנוסף, פועל הנאמן למכירת בניין חדש בבעלות החברה, שטרם קיבל טופס אכלוס, וממוקם ברחוב קיבוץ גלויות 17 בבת-ים. שוויו הוערך על ידי שמאי המקרקעין גיל אברהמי ב-7.7 מיליון שקל. על מנת להשלים את בניית הבניין ולקבל טופס אכלוס, נדרשת השקעה המוערכת במיליון שקל.

נכס נוסף ברחוב קיבוץ גלויות 31 בבת-ים המוצע כעת למכירה הוא חנות חומרי בניין הכוללת אולם תצוגה.

התמורה בגין נכסים אלה תשמש לכיסוי החוב לבנק לאומי, והיתרה אם תישאר לכיסוי חובות לנושים נוספים.

כעת ישמשו הנכסים השונים לתשלום החוב לנושים הרבים, בהם כמובן גם עשרות עובדי החברה, שמשכורתם האחרונה לא שולמה. עו"ד חיות גרינברג. המייצגת את העובדים אמרה ל"גלובס": "ההסכם מבטיח לעובדי החברה את מלוא זכויותיהם, מבלי הצורך לפנות למוסד לביטוח לאומי ולחכות לפירוק החברה וזוהי בשורה מצויינת ומהלך מבורך".

בנוסף לעובדים, צפויים הנכסים לשמש גם לכיסוי חובות למס הכנסה, קופת גמל, ספקים וחובות שכירות שונות. את חברת מאיר המהיר ייצגה בהסדר עו"ד ליזה חדש.