גזית גלוב מתכננת למכור את חלקה בקבוצת דורי

כישלון הצעת הרכש למניות הציבור בקבוצת דורי היה בעקבות מהלך מונע שביצע איש העסקים אורי אדלסבורג, שותפה של הקבוצה בתחנת הכוח הפרטית דוראד ■ לידר שוקי הון תטפל במכירה עבור החברה

ענקית הנדל"ן גזית גלוב מתכוונת למכור את חלקה בקבוצת דורי, שבשליטתה, במסחר בבורסה או מחוצה לו, כך דיווחה הערב (ה') החברה לבורסה. זאת, ימים ספורים לאחר כישלון הצעת הרכש שהגישה גזית גלוב למניות הציבור בקבוצת דורי.

כישלון הצעת הרכש היה בעקבות מהלך מונע שביצע איש העסקים אורי אדלסבורג, שותפה של הקבוצה בתחנת הכוח הפרטית דוראד.

מוקדם יותר היום נחשפה הסיבה לסכסוך בין הצדדים: תביעה המתנהלת במחלקה הכלכלית בביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ובה טענות דרמטיות וחמורות של דורי כלפי אדלסבורג על "עוקץ" בסך כחצי מיליארד שקל בדוראד. 

על פי הדיווח הערב (ה') לבורסה, נכון ל-30 בספטמבר 2015, רשומה ההשקעה בדורי קבוצה בספרי החברה בסך של כ-229.5 מיליון שקל. לידר שוקי הון תטפל במכירה.

הסכסוך בין קבוצת גזית גלוב, בעלת השליטה בקבוצת דורי, לבין אורי אדלסבורג, נחשף בתחילת השבוע, לאחר שהאחרון טירפדו את הצעת הרכש שהגישה גזית גלוב למניות הציבור בקבוצת דורי, במטרה למחוק אותה מהמסחר בבורסה.

מדובר בכישלון צורב מבחינת גזית גלוב, לאחר שבעקבות שיחות עם הגופים המוסדיים המחזיקים במניות קבוצת דורי היא שיפרה את הצעתה המקורית ב-27%. הכישלון גרר חילופי האשמות חריפים בין ענקית הנדל"ן לבין אחד הגופים המוסדיים הגדולים ביותר - בית ההשקעות פסגות, שהחזיק בכמחצית ממניות המיעוט בקבוצת דורי (כ-8%).

לאחר שבעלי השליטה בגזית גלוב, חיים כצמן ודורי סגל, בחרו שלא להשוות את הצעת המתווך באופן מיידי, מכר בית ההשקעות את החזקותיו בקבוצת דורי לאותו גורם עלום, שמאוחר יותר התבררה זהותו - אורי אדלסבורג, כאמור, מבעלי השליטה באדלקום, שותפה של קבוצת דורי בתחנת הכוח דוראד. אדלסבורג לא נענה להצעת הרכש וכתוצאה מכך בוטל המהלך כולו ומניות קבוצת דורי ימשיכו להיסחר בת"א.