חשד להונאות בפיאט ורנו: המניות צונחות בחדות

(עדכון) הרשויות בצרפת חוקרות חשדות לזיוף תוצאות מבחני זיהום אוויר שבוצעו לכאורה בענקית הרכב הצרפתית רנו ■ במקביל, פורסמו דיווחים לפיהם פיאט-קרייזלר ניפחה באופן פיקטיבי את המכירות שלה בארה"ב באמצעות תשלום שוחד לסוכני מכירות

שתי פרשות הקשורות ליצרניות הרכב האירופיות פיאט-קרייזלר ורנו מעיבות על המסחר באירופה. מניות ענקית הרכב הצרפתית רנו צונחות בחדות בבורסה באירופה, בעקבות חשדות להונאה במבחני הפליטה ברכביה - ממש כמו הסיפור של פולקסווגן. הצניחה ב-21% של המניה - החדה ביותר מזה 17 שנה.

הרשויות בצרפת חוקרות עוד פרשה של הונאה בתוצאות מבחני הפליטה, כפי שהיה בפרשת "דיזלגייט" של פולסקווגן, ופשטו על משרדי רנו ו-4 אתרים שונים של ענקית הרכב. 

החקירה של היחידה למניעת הונאה (anti-fraud unit - DGCCRF) בצרפת החלה כבר בספטמבר האחרון לאחר התפוצצות פרשת פולקסווגן, והשבוע הרשויות דגמו את מפעלי רנו בחיפוש אחר ממצאים. מדובר בתוצאות מבחני פליטת גזים שלכאורה זויפו על-ידי החברה, כדי לעמוד בתקנים של איכות סביבה ברכביה. לא נמסרה תגובה מהחברה או מהרשות החוקרת. 

במקביל, מניית פיאט-קרייזלר  צנחה יותר מ-10% בבורסה במילאנו לפני שהמסחר במניה הופסק. זאת בעקבות דיווחים לפיהם שני סוחרי רחוב משיקגו הגישו תביעה כנגד החברה, בטענה כי היא הציעה למספר סוחרים תשלום כספי בתמורה לכך שידווחו על גידול במכירות שלה. 

מפיאט נמסר בתגובה כי החברה אינה יכולה להגיב לדיווחים, מפני שעדיין לא קיבלה לידיה את כתב התביעה.