גאדג'טים: טלוויזיה של סמסונג באיכות 4K ובמחיר הגיוני

ה-JU6400 של סמסונג היא טלוויזיה חכמה שכוללת את אפליקציית נטפליקס וגם גישה לשירות משחקים דמוי קונסולת משחק (בדמי השכרה) ■ איכות התמונה טוב מאוד, הממשק מגיב היטב, וישנה גם אפשרות לצפות בתוכן מהטלוויזיה על-גבי סמארטפונים וטאבלטים של סמסונג ברשת הביתית

טלוויזיות חכמות התומכות ברזולוציית השידור הגבוהה - 4K ובאפליקציות, הפכו בשבוע שעבר לרלוונטיות לקהל בישראל. הסיבה לכך היא כניסת שירות ה-VOD של חברת נטפליקס לארץ. נטפליקס היא כרגע היחידה המאפשרת צפייה בתוכניות כמו "בטר קול סול", "הרשימה השחורה" או "ג'סיקה ג'ונס" ב-4K. חברת סמסונג מציעה לצרכנים בארץ את המסך החכם - JU6400. מסך בגודל 50 אינץ' עם תג מחיר של 6,000 שקל.

ממשק: סמסונג מקדמת במרץ את מערכת ההפעלה שלה טייזן, הנמצאת בטלוויזיות החדשות שלה וגם בשעון החכם והמוצלח שלה - Gear S2.

בניגוד לטלוויזיה אחרת של סמסונג שנבדקה לפני מספר חודשים, ב-JU6400 הממשק הגיב בצורה טובה וחלקה. ככל הנראה מדובר בעדכוני גרסה שפתרו בעיות איטיות שהיו בעבר. תפעול הטלוויזיה מתבצע בצורה פשוטה מאוד - לחיצה על כפתור ה-Smart Hub בשלט, מקפיץ סרגל תחתון עם אייקונים לאפליקציות אותם הפעיל המשתמש לאחרונה. הממשק מגוייר לעברית ויש תמיכה של קבצי כתוביות בעברית מסוג SRT בהורדת קבצי וידיאו מהרשת.

סמסונג מציעה בנוסף חיבוריות עם הסמארטפונים והטאבלטים שלה (דרך האפשרות "חיבור מהיר", הנמצאת במסך ההתראות בסמארטפון). כאשר נמצאים באותה רשת אלחוטית ניתן להעביר את התוכן המוקרן בטלוויזיה לטאבלט ולהמשיך לצפות בתוכנית במטבח או במרפסת. עוד יכולת נחמדה היא לקבוע השכמה בבוקר מהטלוויזיה באמצעות הסמארטפון. במצב הזה, הטלוויזיה תדלק, כאשר על המסך יופיע מזג האוויר ומועדי הפגישות הקרובים.

אפליקציות: סמסונג מציעה בטלוויזיה שלה מבחר של אפליקציות ושירותים, זה מתחיל עם נטפליקס ושירות ה-SmartVOD - אפליקציה ישראלית להשכרה ומנויי של סרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה של הסטארט אפ הישראלי Vonetize (תשלום חודשי של 30 שקל או השכרת סרט בעלות 18 שקל ליומיים), ממשיך עם מאקו, יו טיוב, One ומגיע עד שירות המשחקים GameFly. השירות האחרון מאפשר לחבר בקר משחק אלחוטי לטלוויזיה ולשחק במגוון משחקי קונסולה מהשנים האחרונות ברמת פלייסטיישן 3 של סוני. לא מדובר בכותרים הכי חדשים, אבל כאלו שיספקו ילדים וחובבי משחקים ספונטניים. העלות עומדת על 25 עד 30 שקל לחודש.

בסך הכל, הטלוויזיה של סמסונג באמת מציעה מגוון תכנים רחב שהופך את הרכישה של מסך חכם למוצדק.

ה-JU6400 מגיעה במראה יחסית סטנדרטי. המסגרת עצמה לא עבה (אבל גם לא מאוד דקה), הרגלית בעלת נוכחות, אבל לא מציגה איזה עיצוב פורץ דרך. גם העובי של המסך לא נופל על קטגוריית המסכים הדקיקים.

 ומה בנוגע לאיכות התמונה? ה-JU6400 תומכת ברזולוציה הגבוהה 4K וככזו היא מציעה תמונה מצוינת באיכות השידור הזו (נבדק בשידור של נטפליקס). הטלוויזיה גם כוללת מנגנון השבחת תמונה המשדרג את השידור שהוא לא 4K. מעבר לזה, איכות התמונה מצוינת, השחור נראה עמוק (אבל לא מאוד עמוק), הצבעים חיים עם גוון חממים, כאשר גם רמת התאורה טובה ואפשר לראות את הפרטים (נבדק בהגדרות תמונה רגילות).

רמת הסאונד הייתה סבירה, אבל פעמים רבות דיבורים לא נשמעו מספיק ברור (בעיקר בשידורים דרך ממיר של הוט). סמסונג היו חכמים מספיק בשביל למקם את חיווי עוצמת הסאונד בצד התמונה ולא בחלק התחתון באמצע, כמו ברוב הטלוויזיות בשוק (דבר המפריע לקריאת הכתוביות).

חיבורים: ארבעה חיבורי HDMI, שלוש כניסות USB, כניסת LAN וחיבור WiFi.

מחיר: 6,000 שקל (לגודל 50 אינץ')

בשורה התחתונה, רמת המחיר של המסך עומדת על טווח ההגיוני (לגודל 50 אינץ'), היא כוללת המון יכולות חכמות, שהחשובות ביניהן הוא חיבור חכם לסמארטפונים של סמסונג, אפליקציות של נטפליקס ומאקו וגם שירות השכרת משחקים דמוי פלייסטיישן. מעבר לזה, איכות התמונה טובה מאוד וגם כוללת רזולוציית 4K.

ציון: 9