ניצן: "לא אתן לאהוד אולמרט הנחת סלב"

בראיון לחדשות 2 התייחס פרקליט המדינה לדיונים עם נציגי אולמרט והבהיר: "אם אדם מוכן לקבל אחריות ועונש ראוי – יש עניין לסיים את הדברים"

שי ניצן / צילום: תמר מצפי
שי ניצן / צילום: תמר מצפי

כמעט 3 שעות ארכה הפגישה בין עורכי דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לבין פרקליט המדינה שי ניצן - ובסופה לא הגיעו הצדדים להסכמות. זמן קצר לפני הפגישה התייחס ניצן לפרשה בראיון לחדשות 2 והדגיש: "אין לי שום כוונה לתת לאולמרט הנחות סלב וגם לא החמרות סלב". 

"אנחנו נדון לפי עיקרון השוויון בפני החוק, ואם יהיה משהו שאני חושב שהאינטרס הציבורי יוצא נשכר ממנו - נלך לכיוון הזה", הוסיף. "אם אדם מוכן להודות, לקבל אחריות ולקבל על עצמו עונש ראוי - יש עניין לגמור את זה בהודאה ובעונש ולסיים את הדברים. לכן אנחנו עושים הסדרי טיעון".

במהלך הפגישה על ההסדר הכולל ביקשו פרקליטי אולמרט לתחום את משך מאסרו וביקשו שהעונש שיושת עליו בתיק טלנסקי יחפוף, לפחות בחלקו, ל-18 חודשי המאסר שנגזרו עליו בתיקהולילנד.

בפרקליטות הבהירו מנגד באופן חד-משמעי כי הנושא המרכזי ביותר מבחינתם הוא שאולמרט יודה בתיק השיבוש (הקלטות שולה זקן) - אחרת ישקלו להגיש נגדו כתב אישום נוסף.

בשלב זה עדיין לא ברור אם תתקיים פגישה נוספת בין הצדדים, והזמן דוחק - ביום שלישי יתקיים דיון בערעורו של אולמרט על העונש בתיק טלנסקי.

במהלך הראיון התייחס ניצן גם לפרשת מעונות ראש הממשלה והדגיש: "כרגע אין שום חשד שמחייב חקירתו של ראש הממשלה". עם זאת, כשנשאל האם העיסוק בפרשה אינו קטנוני, תשובתו הייתה חד-משמעית: "אם הייתי חושב שזה באמת לא עניין פלילי, לא היינו פותחים בחקירה פלילית. כנראה שחשבנו שזה עניין פלילי".