הוזלת התחבורה הציבורית ב-14.5% - בעוד שבוע

ועדת הכספים אישרה היום את ההוזלה ואפילו חברי הכנסת מהאופוזיציה שיבחו

משה גפני / צלם: איל יצהר
משה גפני / צלם: איל יצהר

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ב') את הוזלת תעריפי התחבורה הציבורית ב-14.5%.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הוציא מנוסח הצעת החוק סעיפים שהיו מאפשרים לשרי האוצר והתחבורה, לשנות את גובה ההפחתה או אף לבטלה בשל נסיבות משתנות. "המטרה להפחית את מחירי הנסיעה בפועל ולמנוע אפשרות של ביטול ההפחתה עקב שינויי מדיניות. זהו מהלך חברתי חשוב ולא יתכן ששר זה או אחר יחליט לבטל אותה מסיבות כלאחר יד", אמר גפני.

ההנחה תיכנס לתוקף ב-24 בינואר.

גפני הודיע בפתח הישיבה כי בכוונתו להביא את החוק לאישור עוד היום, על-מנת להבטיח שההנחה בתעריפים תיכנס לפועל כבר בשבוע הבא וכי בכוונתו לבטל סעיפים שעשויים לאפשר לשרים לשנות באמצעות צווים או תקנות את גובה ההפחתה או לבטלה כליל.  

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס), שיזם את המהלך, אמר כי  "ההנחות בתעריפי התחבורה הציבורית יש בהן אמירה חברתית חשובה על הכיוון אליו אנחנו הולכים - הוזלת יוקר המחיה ובמיוחד הוזלת מחירי שירותי היסוד. בתחילה רצינו בהסכמים להפחית את המע"מ אך הגענו למסקנה שהתקציב הגדול שעמד לרשותנו להנחות לציבור יתבזבז בדרך הזו ועל-כן מתוך כוונה להיטיב באמת, החלטנו ללכת על הנחות בתעריפי התחבורה הציבורית לכולם ללא הבדל". 

אפילו חברי הכנסת מהאופוזיציה הפתיעו בשבחים שהרעיפו על דרעי. חברי הכנסת מיקי רוזנטל ואראל מרגלית (המחנה הציוני) בירכו ולאחר מכן דרשו לחזק את התחבורה הציבורית בפריפריה. ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) בירך אף הוא ואמר: "אני מקווה שזו סנונית ראשונה למהלכים נוספים להתמודדות הממשלה עם יוקר המחייה. בעיית יסוד במשק הישראלי הינה קיומו של מיסוי עקיף נרחב ונסתר במגוון רחב מאוד של מוצרים. לא חייבים להוריד מע"מ בהכרח אבל יש לטפל בסוגיית המיסוי העקיף. זה לא חכמה שהגירעון נמוך, כי זה נעשה על חשבון האזרחים".