ויקי גורדין מונתה ליו"ר דירקטוריון ערוץ 9

עפ"י ההערכות, גורדין הועברה מתפקידה כמנכ"לית לאחר שסירבה לגל קיצוצים דרמטי נוסף שביקש הבעלים אלכסנדר לוין לערוך ■ יחליף אותה יורי קגנוביץ', ששימש כמשנה למנכ"ל

ויקי גורדין, מנכ"לית ערוץ 9 מאז שעבר לשליטת איש העסקים אלכסנדר לוין, תעזוב את תפקידה ותמונה ליו"רית דירקטוריון הערוץ. על-פי ההערכות, גורדין הועברה מתפקידה לאחר שסירבה לגל קיצוצים דרמטי נוסף שביקש לוין לערוך. גורדין תתמקד כעת בפיתוח עסקי ובמציאת מקורות הכנסה חלופיים לשוק הפרסום בעבור הערוץ הישראלי דובר הרוסית. היה גם תפקח על פעילותו של המנכ"ל שיחליף אותה, יורי קגנוביץ', ששימש עד כה כמשנה למנכ"ל.

עם רכישתו בשנת 2013 על-ידי לוין, הושקעו בערוץ 9 מאות מיליוני שקלים לטובת הקמת אולפנים חדשים ומערך חדשות, ובכללו שכירות עובדים רבים. ואולם, במהלך השנתיים שחלפו מאז התחוור לגורדין וללוין מצבו האמתי של שוק התקשורת הישראלי, והערוץ הלך והצטמצם, כשגל פיטורים רודף גל. במהלך השנה האחרונה פוטרו מהערוץ עשרות עובדים, תכניו המקוריים הצטמצמו ובעיקר שידורי החדשות שלו - והוא למעשה סגר את חברת החדשות שהקים. בשנת 2017 אמור רישיון הערוץ להיפתח למכרז חדש, מהלך שאליו מתנגד הערוץ.

הערוץ היה אמור להגיע על-פי תחשיביו העסקיים לאיזון תפעולי בתום הרבעון הראשון של 2016, תוך שהוא מסתמך על תוכנית עסקית הכוללת את החכרת אולפני הענק שבנה במודיעין לתאגיד השידור הציבורי החדש. ואולם, כפי הנראה כעת, בשל לחצים פוליטיים למנוע את העברת התאגיד מירושלים ולו באופן זמני, עסקה זו היא נראית רחוקה מאי-פעם. לא מן הנמנע כי דחיית העסקה, שהיקפה עשרות מיליוני שקלים בשנה, היא שמביאה את הערוץ למצב שבו הוא נדרש למהלך התייעלות כואב נוסף.

גורדין, היא עורכת דין שפגשה בלוין כאשר ייצגה אותו בעסקאות נדל"ן עם הגעתו לישראל. בהמשך נחשבה ליד ימינו. בין היתר ניהלה מטעמו משא ומתן מול ערוץ 10 לרכישתו במהלך שנת 2013. לוין עשה את הונו ברוסיה בעסקי התקשורת ועלה לישראל בשנת 2013, ערב רכישתו את הערוץ מלב לבייב.