כחלון וכץ: זו התוכנית שלנו להוצאת משפחות חד-הוריות מעוני

בלב התוכנית: שילוב בתעסוקה, הרחבת מס הכנסה שלילי ושיפור השירות למשפחות חד-הוריות

משה כחלון וחיים כץ / צילום: לע"מ ואיל יצהר
משה כחלון וחיים כץ / צילום: לע"מ ואיל יצהר

שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ מפרסמים היום (ד') את מה שהם מגדירים "תוכנית מקיפה להוצאה מעוני של משפחות חד-הוריות", הכוללת שילוב בתעסוקה, הרחבת מס הכנסה שלילי ושיפור השירות למשפחות חד-הוריות.

התוכנית שמה למטרה להגדיל את שילובם בעבודה של הורים יחידים, באמצעות הגדלת קצבת הבטחת הכנסה למי שיעבוד, הרחבת פוטנציאל ההשתכרות (הורים יחידים יוכלו להגדיל את היקפי המשרה והשכר בלמעלה מ-20% ולהמשיך לקבל קצבה), הגדלת התמריץ לעבודה מדווחת בהיקפים מלאים וכן תוכנית ליווי לעידוד תעסוקה.

בנוסף, התוכנית תגדיל את מס ההכנסה השלילי להורים יחידים עובדים עם הכנסה של עד 8,500 שקל בחודש.

ומה באשר לשיפור השירות למשפחות חד-הוריות? בהודעת המשרדים מפרטים זאת כך: "מעבר לקבלת שירות ותשלום מול גורם ממשלתי אחד, באופן שמשפחה תקבל את כל התמיכות במקום אחד, וללא כפל תשלומים (בשונה מהמצב היום בו את הקצבה ניתנת על ידי המוסד לביטוח לאומי והמענק משולם על ידי רשות המיסים). השינוי יביא להגדלת שיעור מימוש ההטבה, להקטנת הבירוקרטיה ובתהליכי מימוש הזכויות".

באוצר מדגימים את השינוי הצפוי בהכנסות של משפחות חד-הוריות כתוצאה מהתוכנית. כך, למשל, הורה חד-הורי בחצי משרה שמרוויח היום 3,060 שקל בחודש תקבל תוספת של 2,698 שקל בחודש תוספת להכנסה לעומת 1,919 שקל. על משרה בשכר של 5,000 שקל בחודש יקבל תוספת של 1,535 שקל בחודש במקום 775 שקל היום.