על מה דיברו חיים כצמן וחגי בדש במסעדת "יפו-תל-אביב"?

וגם: איפה נפגשו החזאי דני רופ ויו"ר חברת החשמל יפתח רון-טל?

בדש כצמן ולוין/ צילום.:איל יצהר
בדש כצמן ולוין/ צילום.:איל יצהר

הפגישה הלילית של בדש וכצמן לא עזרה לפסגות

לא קשה לנחש על מה דיברו חיים כצמן, בעל שליטה בענקית הנדל"ן גזית גלוב, ורוחה לוין, מנכ"לית החברה, עם חגי בדש, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, בפגישתם במסעדת היוקרה "יפו-תל-אביב" של השף חיים כהן ביום רביעי בשבוע שעבר.

הפגישה התקיימה ימים אחדים לאחר שבית ההשקעות מכר, בצעד מפתיע, את מניותיו קבוצת א. דורי (8%) לידי איש העסקים אורי אדלסבורג, ובכך הכשיל למעשה את הצעת הרכש שהגישה גזית גלוב למחזיקי מניות המיעוט ב-א. דורי .

על-פי ההערכות בשוק, בדש ניסה לפייס את כצמן בפגישה ביניהם. מאידך, גורמים בשני הצדדים טענו היום כי היא הייתה פגישה עניינית וללא נסיונות פיוס.

תגובת הצדדים: "לפסגות וגזית גלוב יש מערכת יחסים ענפה וארוכת-שנים, ומדובר בפגישה שהיא חלק ממהלך עסקים רגיל".

נזכיר כי מכירת מניותיה של פסגות בקבוצת דורי לידי אדלסבורג, המצוי עימה בסכסוך סביב השקעתם המשותפת בתחנת הכוח דוראד, גרמה לטענות קשות מצד גזית גלוב, שם טענו כי "זו סחיטה בדקה ה-90. פסגות נהגו שלא ביושר, כך לא מתנהגים עבור עוד מיליון שקל. יש נורמות בשוק ההון".

בסביבת פסגות ניסו לשדר עסקים כרגיל וטענו כי "מדובר בצעד שנעשה במסגרת הליך שגרתי של ניהול השקעות לטובת העמיתים... אם הם לא היו פועלים כך, אפשר היה לבוא אליהם בטענות שהעדיפו אינטרס חיצוני על פני טובת העמיתים", וכי "פסגות פנתה לגזית גלוב והציעה לה לרכוש את המניות במחיר זהה. גזית גלוב סירבה ואף הודתה לפסגות על ההגינות ועל כך שניתנה לה הזכות להשוות את ההצעה".

צחוק הגורל הוא שבאותו ערב בו נערכה הפגישה המשולשת במסעדת היוקרה, הודיעה גזית גלוב כי החליטה למכור את החזקות השליטה בקבוצת דורי, כשהיא מותירה את בעלי המניות ומחזיקי האג"ח של החברה הבת ללא הגב החזק שלה.

בתגובה צנחו למחרת ניירות הערך של דורי, כאשר המשקיעים בקרנות הנאמנות של פסגות היו מהמפסידים הגדולים של המהלך (בסכום העולה משמעותית על התוספת שהניבה מכירת המניות לאדלסבורג).

כבר למחרת הבשילה החלטתו של כצמן למכירת מניות השליטה בקבוצת דורי לידי איש הנדל"ן והכדורגל, עמוס לוזון. 

בדש כצמן ולוין/ צילום.:איל יצהר
 בדש כצמן ולוין/ צילום.:איל יצהר

חברת החשמל מתכוננת לסערה הבאה, במדיה

זוכרים את הסערה של תחילת החורף? את הבתים שנותקו מחשמל למספר ימים? גם בחברת החשמל כנראה זוכרים. הם יודעים שכדי לצלוח אותה כמו שצריך, חוץ מגזימת עצים, כדאי גם להתכונן לסיקור במדיה, שנוטה במקרים כאלה להחמיר איתה.

זה מה שהביא אותה אתמול (ג') להזמין לבקר את את חזאי חדשות ערוץ 10 דני רופ ונעמה אייזנבוך. מדריך הסיור היה יו"ר החברה, האלוף (במיל') יפתח רון-טל, יחד עם סמנכ"ל רגולציה קשרי ממשל ותקשורת, אורן הלמן.

לחזאים הוצגו יכולותיה הטכנולוגיות של חברת החשמל עם מערכת הברקים החדשנית והיערכותה למזג-אוויר קיצוני.

רופ, שבסערה באוקטובר גם ביתו ברמת-השרון סבל מהפסקת חשמל, אמר בסיום כי "הקשר שלנו החזאים עם גופי התשתית והחירום חשוב מאוד כדי להעביר את המסר המדויק ככל שניתן לציבור. במיוחד עם חברת החשמל שמושפעת ממזג-האוויר".

ומה השלב הבא מבחינתו? מפגש בין החזאים לעורכי החדשות, "כדי שנוכל לגשר על הפערים במסירת המידע לציבור".

רופ רון טל ואייזנבוך / צילום:יוסי וייס
 רופ רון טל ואייזנבוך / צילום:יוסי וייס

לואי ומצעד הסכנות

הכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי ה-INSS, שהתקיים השבוע, שימש בימה לבכירי הממשל, מערכת הביטחון והקהילה העסקית, לפרוש את משנתם לגבי מה שצפוי לישראל ומהי "אסטרטגיית העל" בה עליה לנקוט?

נשיא המדינה, רובי ריבלין, דיבר על דאע"ש, שלדבריו כבר נמצא "בתוך הבית" ומכרסם בחברה הערבית. הרמטכ"ל גדי איזנקוט ציין את חיזבאללה כאתגר ביטחוני ראשון במעלה עם מאגר הטילים והתמיכה האיראנית, ולעומתו האלוף במיל' עמוס ידלין, ראש המכון, דירג את "הציר האיראני" בראש כמי שמפעיל גורמים שליליים לאורך הציר הרדיקלי.

בכנס נכחו גם גנרל ג'ון אלן, גנרל דיוויד פטראוס, ראש ה-CIA לשעבר; ראש המוסד היוצא, תמיר פרדו; השרים בוגי יעלון, נפתלי בנט, גלעד ארדן ואיילת שקד; ואיש העסקים היהודי-אוסטרלי פרנק לואי, יו"ר המכון.

עוד נכחו באירוע ראש חבר הנאמנים, פנחס (פיני) כהן, לשעבר מנכ"ל אפריקה ישראל; וחברי חבר הנאמנים, יאיר סרוסי, גדעון תדמור, שמואל חרל"פ, רוני דוידוף ואלפרד אקירוב.

פיני כהן פרדו לואי פטראוס ידלין ואורלי הירדני / צילום.: חן גליל
 פיני כהן פרדו לואי פטראוס ידלין ואורלי הירדני / צילום.: חן גליל

"תסריט מגה" שנמנע

ימים לא פשוטים עוברים על עובדי רשת מגה, שעלולים לאבד את פרנסתם. אלה ימים עצובים מאוד גם לכמה ממנהליה, שמקבלים רק שליש מהבונוס שהרוויחו קודמיהם.

כזה גם יכול היה להיות סיפורה של רשת שופרסל המתחרה. לפני שנתיים שתיהן היו באותה סירה. ממש אז, בתחילת 2014, רווחי שופרסל צנחו ביותר מ-40%. אבל מאז השכילה הרשת, בהנהלת איציק אברכהן, לקדם מהלכים חשובים והיא נמצאת היום במקום אחר.

עכשיו באיגוד השיווק החליטו להכריז על אברכהן כאיש השיווק של 2015: "באומץ ובעקביות הוביל איציק אברכהן את המהלך השיווקי ארוך-הטווח של חיזוק המותג הפרטי של שופרסל", הם כתבו. "הוא נבחר בזכות חינוך שוק מאסיבי ומאות השקות של מוצרים חדשים תחת המותג הפרטי, שחלקם מהווים תחרות ישירה עם הספקים המובילים של שופרסל".

איציק אברכהן/ צילום.:סיון פרג'
 איציק אברכהן/ צילום.:סיון פרג'