"אנחנו מציעים ליצואנים מגוון של יתרונות"

כרמינה מנדולה, מנכ"ל חברת ביטוח האשראי הבינלאומית Coface, המציינת שנה לכניסתה לישראל: "המצב הכלכלי ברבות ממדינות היעד של היצואנים המקומיים חסר יציבות; "מגזר האנרגיה הוא המסוכן ביותר"

*** מטעם Coface 

בימים אלה מציינת חברת ביטוח האשראי הבינלאומית Coface שנה לכניסתה לישראל. קופאס, מהחברות המובילות בעולם בתחום ביטוח האשראי, מציעה לחברות ברחבי העולם פתרונות ביטוחיים כדי להגן עליהן מפני סיכון חדלות הפירעון האפשרי של לקוחותיהן, הן בשוק המקומי בו הן פועלות והן בשווקי ייצוא. הקבוצה נוכחת ישירות בלמעלה מ-100 מדינות, כשהיא מבטחת עסקאות של כ-40 אלף חברות ביותר מ-200 מדינות בעולם.

בכל רבעון מפרסמת קופאס הערכות סיכון ל-160 מדינות, המבוססות על הידע הייחודי שיש לחברה על מוסר התשלומים של החברות השונות ועל מומחיות של כ-350 חתמים הנמצאים במדינות השונות בקרבת הלקוחות והחייבים שלהם.

כניסתה של הענקית הבינלאומית לשוק שנשלט עד כה בידי שתי חברות מקומיות כבר נותן אותותיו. בתוך כשנה בלבד החברה חתמה על הסכמים עם עשרות חברות מקומיות על ביטוח האשראי שלהן בשוק המקומי ולייצוא. בנוסף, החברה החלה בשיתופי פעולה עם גופים וארגונים שונים כמו התאחדות התעשיינים ואיגוד התעשייה הקיבוצית.

לדברי כרמינה מנדולה, מנכ"ל קופאס ישראל, החברה מציעה ללקוחות הישראלים מגוון של יתרונות: ראשית, כיסוי לעסקאות סחר בשוק המקומי וליצואנים הכוללים כיסוי ביטוחי גבוה יותר בשיעורי פרמיה טובים יותר וללא עלויות ניהול. בנוסף, החברה מעמידה ללקוחותיה ממשק אינטרנטי ידידותי לניהול מסגרת האשראי - "CofaNet".

"כמו במדינות אחרות בהן הקבוצה נמצאת שנים ארוכות", אומר מנדולה, "הכוונה היא להקים בישראל פעילות ארוכת טווח ולהיות שותפים אמיתיים של החברות הישראליות".

לגבי המשבר הנוכחי בשווקים הבינלאומיים, הוא מציין כי ישראל נהנית מדירוג מדינה גבוה יחסית, אך המצב הכלכלי ברבות ממדינות היעד של היצואנים המקומיים סובל מחוסר יציבות, שמגביר את החשש כי יצואנים לא יקבלו תשלום עבור הסחורה שסופקה.

לדבריו, המגזר המסוכן ביותר ליצואנים הישראליים הוא מגזר האנרגיה. הנפילות החדשות במחירי הנפט הובילו את קופאס להוריד בדרגה את המגזר המדובר לרמה "גבוהה" של סיכון.

מנדולה מוסיף כי "המצב הכלכלי באירופה טרם הראה סימני שיפור ואין בפינו חדשות מעודדות ליצוא הישראלי ליבשת. הנתונים שלנו מראים כי אף לא מגזר אחד באירופה מדורג כ'סיכון נמוך'. כל המגזרים ביבשת מדורגים ברמת סיכון 'בינוני' או למעלה מכך'".