אסון מול חופי יוון: 42 מהגרים טבעו למוות

טרגדיה נוספת בדרך לאירופה: סירות ובהן עשרות מבקשי מקלט, בהם 17 ילדים, התפהכו בדרכן מטורקיה ליוון ■ גורם במשמר החוף: החיפוש אחר גופות וניצולים נוספים נמשך

ספינת פליטים ליד חופי טורקיה / צילום: רויטרס
ספינת פליטים ליד חופי טורקיה / צילום: רויטרס

לפחות 42 מהגרים, בהם 17 ילדים, טבעו למוות מול חופי יוון, לאחר ש-3 סירות שקעו למצולות. לדברי גורם במשמר החוף היווני, המהגרים שטו על ספינו עץ רעועות, וטרם ידוע כמה אנשים היו עליהן לפני הטביעות.

לדברי הגורם, נמשכים החיפושים אחר גופות וניצולים נוספים מהאסון מול חופי האי קאלולימנוס, בהם משתתפים כלי שיט של המשמר כמו גם מסוק וכלי חילוץ נוספים. עוד הוסיף כי טרם ברור מדוע הספינות טבעו.

למרבה הצער, זו אינה הפעם הראשונה בה מהגרים טובעים בדרכם ליוון. המהגרים, רובם המכריע מסוריה, מגיעים ליוון דרך טורקיה, ומקווים להמשיך משם למדינות נוספות באירופה על מנת לפתוח בחיים חדשים. עם זאת, רבים מהם עושים את הדרך ליוון על ספינות רעועות ועמוסות - דבר המוביל לא פעם להתהפכותן ולתוצאות טרגיות.

הצי הגרמני הודיע כי מאז תחילת משבר הפליטים, בחודש מאי 2015, אנשיו משו ממי הים התיכון יותר מעשרת אלפים מהגרים, מהם כ-500 בערב חג המולד. על פי נתוני האיחוד האירופי, כמיליון מהגרים ופליטים ניסו להגיע לאירופה - רובם דרך הים - ב-2015.