דיווח: מייקל בלומברג שוקל לרוץ לנשיאות ארה"ב

"ניו-יורק טיימס" מדווח כי ראש עירית ניו-יורק לשעבר שוקל להצטרף למירוץ כמועמד עצמאי ■ זאת, לאחר שהשתכנע כי עליית טראמפ אצל הרפובליקנים וזאת של סנדרס אצל הדמוקרטים מגבירות את סיכוייו ■ צפוי לקבל החלטה עד תחילת מארס

מייקל בלומברג  / צלם: רויטרס
מייקל בלומברג / צלם: רויטרס

ראש עיריית ניו-יורק לשעבר ואיש העסקים המצליח מייקל בלומברג שוקל להצטרף למירוץ לנשיאות ארה"ב כמועמד עצמאי - כך מדווח "ניו-יורק טיימס". בלומברג בן ה-73 צפוי לקבל החלטה עד תחילת חודש מארס ואמר למקורביו כי הוא מוכן להשקיע מיליארד דולר מהונו האישי בקמפיין.

בלומברג שקל כבר בעבר לרוץ כמתמודד עצמאי לנשיאות, אך לא עשה זאת כי הבין שסיכוייו נמוכים. הפעם, הוא הגיע להבנה שהצלחתו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ והעלייה האחרונה בסקרים של המועמד הדמוקרטי ברני סנדרס, שמתמודד מול הילארי קלינטון, יכולים להשאיר פתח עבורו.

על-פי הדיווח בניו-יורק טיימס, המיליארדר וראש העיר לשעבר כבר ביצע כמה צעדים המעידים על פתיחה אפשרית בקמפיין ורמז לחברים ומקורבים שהוא יהיה מוכן להשקיע סכום של מיליארד דולר מהונו העצמי בקמפיין.

גורם המעורה בנושא ומצוטט באתר העיתון אומר כי בלומברג פנה ליועצים וביקש מהם להכין תכנית לקמפיין עצמאי שלא במסגרת אחת המפלגות. הוא צפוי לקבל החלטה עד תחילת מארס - המועד האחרון שבו סבורים יועציו שהוא יכול להיכנס למירוץ ועדיין להיחשב מועמד רלבנטי.

יועציו של בלומברג, שבודקים את השטח ואת סיכוייו בקרב הבוחרים, ביצעו מחקר מקיף על מועמדים עצמאיים שהתמודדו בעבר. בלומברג ביצע סקר בדצמבר כדי לבחון איך הוא נתפס מול טראמפ וקלינטון והוא מתכוון לבצע סקר נוסף בחודש הבא.

על-פי הדיווח, הוכנה כבר גרסה אחת של קמפיין אפשרי, שבמסגרתו יעניק בלומברג סדרה של נאומים מפורטים בהם ישטח את מדיניותו בנושאים שעל הפרק, שיגובו בקמפיין טלוויזיוני מסיבי שיציג את בלומברג לציבור כטכנוקרט פותר בעיות ואיש עסקים שמבין את בעיות הכלכלה וכזה שהקים ממשל דו מפלגתי מצליח בניו-יורק.