אלה הגורמים שהפילו את הנפט בכ-5.8% ל-30.3 ד' לחבית

(עדכון) הברנט ננעל בירידה של כ-5% ■ עיראק הודיעה כי תפוקת הנפט שלה הגיעה לשיא בדצמבר ■ במקביל, סעודיה הודיעה כי קריסת מחירי הנפט לא תמנע ממנה להשקיע בפרויקטים בתחום האנרגיה ■ סין דיווחה כי צריכת הסולר ירדה בדצמבר זה החודש הרביעי ברציפות

נפט / צילום: רויטרס
נפט / צילום: רויטרס

ההתאוששות הייתה קצרה: לאחר שזינקו בחדות בסוף השבוע, מחירי הנפט ביצעו היום (ב') "סיבוב פרסה" ונפלו עד כ-6%. זאת בשל מספר גורמים שלמעשה מאותתים למשקיעים כי היצע הנפט אינו עומד לרדת בקרוב.

עיראק הודיעה היום כי תפוקת הנפט שלה הגיעה לשיא חדש בדצמבר - 4.13 מיליון חביות ביום, ובכך למעשה הוסיפה שמן למדורת התנודתיות בשוק האנרגיה. בכיר בתעשיית הנפט של עיראק הודיע בנוסף כי המדינה עלולה להגדיל עוד יותר את התפוקה בשנה הקרובה.

סעודיה, יצואנית הנפט הגדולה בעולם, הודיעה במקביל כי צניחת מחירי הנפט לא ימנעו ממנה מלהשקיע בפרויקטים של פיתוח אנרגיה.

גורם נוסף שמכביד על שוק הנפט הוא נתון שפורסם היום בסין והצביע על כך שצריכת הסולר בסין ירדה זה החודש הרביעי ברציפות בעוד צריכת הדלק גדלה בקצב הנמוך ביותר מזה כשנתיים.

כאמור, ביום שישי מחירי הנפט זינקו בחדות, בין היתר בשל העובדה כי פוזיציות שורט על הנפט נסגרו בהיקפים גבוהים.

 

החוזים על הנפט ננעלו היום בירידות חדות. ה-WTI נפל בכ-5.8% לרמה של 30.3 דולר לחבית. החוזים על הנפט מסוג ברנט ירדו בכ-5% לרמה של כ-30.5 דולר לחבית.

"החדשות לגבי תפוקת הנפט בעיראק הגבירו שוב את החשש בשוק לגבי ההיצע של הזהב השחור", מציין האנס ואן קליף, כלכלן בכיר בחברת ABN Amro. " החשש מהיצע היתר בשוק הנפט ימשיך ללחוץ את המחירים מטה ויגביר את התנודתיות בשווקים", הוא מוסיף. אנליסטים אחרים בשוק טוענים כי התנודתיות במחירי הנפט תימשך בחודשים הקרובים, אך המחירים יתייצבו לקראת סוף המחצית הראשונה של 2016.