אמש (ד') נחשף ב"גלובס", כי רשת שופרסל רוצה לרכוש 20 מסניפי רשת מגה מתוך כלל הסניפים של הרשת שנמצאת כיום בהקפאת הליכים. היום (ה') מגיבים הנאמנים של מגה ומבהירים לשופרסל את מה שאמרו מספר פעמים - רשת מגה תימכר רק כמקשה אחת, על כל 127 סניפיה.

רשת מגה מונה כאמור 127 סניפים - 102 מתוכם הם סניפי מגה בעיר, 8 סניפים פועלים תחת המותג מגה, 13 סניפים של זול בשפע, סניף בודד של YOU ו-3 סניפים של "הצרכניה של YOU".

הנאמנים טוענים היום בהודעה לתקשורת כי "הדיווח בעניין כוונתה של שופרסל להגיש הצעה לרכישת סניפים בודדים של מגה הוא בלון ניסוי מטעמה של שופרסל, הנובע מאינטרסים ברורים שלה להפריע למכירת הרשת כמקשה אחת.

"הנאמנים מצפים משופרסל ומתחרים אחרים לעסוק בענייניהם שלהם בלבד, והם יפעלו נחרצות כנגד כל מי שינקוט בפעולות חד-צדדיות שמטרתן לסכל או להפריע להליך ההבראה והמכירה של רשת מגה כמקשה אחת".

הנאמנים - עו"ד אהוד גינדס, רו"ח גבי טרבלסי ועו"ד אמיר ברטוב - מצהירים כי בכוונתם למכור את מגה כמקשה אחת, אבל ההערכות הן כי הרשת תפוצל בסופו של דבר, גם אם מסה גדולה של סניפים תימכר לקונה בודד.

 

אתמול אמר מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, ל"גלובס": "סימנו לעצמנו חנויות שאנחנו רוצים, ועכשיו אנחנו נמצאים בתהליכים של בחינה, והכול יהיה כפוף לחוק המזון ולאישורים". 

לפי חוק המזון, רשת שיווק המחזיקה בנתח שוק של 30% באזור מסוים אינה יכולה לפתוח סניפים נוספים ללא אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים. רשת המחזיקה בנתח של 50% באזור מסוים אינה יכולה להתפתח עוד באותו אזור.

בשופרסל טוענים כי מגבלה זו היא להיות תקפה גם בכל הקשור למכירת סניפי מגה, וכן כי יש להתייחס לאפשרות שרכישת כל סניפי מגה באזור מסוים עשויה להביא את הרוכש לנתח השוק הבעייתי מבחינת החוק.

אברכהן הוסיף: "אני מצפה שישיתו על המכירה את חוק המזון. אבל במקרה שיבוצעו הנחות ביישום החוק, יש לעשות את ההנחות האלה לכל המתמודדים".