מנהל נובל בישראל: "עושים כל מאמץ לפתח את לוויתן"

ביני זומר בהודעה לתקשורת על רקע המפולת במחירי הנפט והגז שאילצה את החברה לקצץ את השקעותיה ב-50%: "ניתן להגיע להחלטת השקעה סופית עד סוף השנה והזרמת גז לשוק המקומי ולשווקים אזוריים ברבעון האחרון של 2019"

ביני זומר מנכל נובל אנרג'י בישראל צילום/ אלבטרוס - ברק ברינקר
ביני זומר מנכל נובל אנרג'י בישראל צילום/ אלבטרוס - ברק ברינקר

ביני זומר, מנהל נובל אנרג'י  בישראל, מוסר היום (א') בהודעה מיוחדת לתקשורת כי החברה מעריכה שתוכל לפתח את "לוויתן" אם ייחתמו מספיק חוזים, וזאת למרות המפולת במחירי הנפט והגז שגרמו לחברה לחתוך את השקעותיה.

"אין ספק שתעשיית הגז והנפט העולמית ניצבת כיום בפני אתגרים רבים", אמר זומר. "למרות האתגרים הללו, נובל אנרג'י עושה כל מאמץ כדי לפתח את לוויתן, והיא סבורה כי הפרויקט יוכל להתקדם בהתבסס על חוזים מקומיים וחוזי יצוא וכן בשל האווירה החיובית שנוצרה בעקבות אישור המתווה".

לדבריו, "עם המשך שיתוף-הפעולה והמחויבות של הרגולטורים, מדינת ישראל ובעלי החזקה, ניתן להגיע להחלטת השקעה סופית (FID) עד סוף שנת 2016 והזרמת גז לשוק המקומי ולשווקים אזוריים בתוך 3-4 שנים מקבלת ההחלטה, כבר ברבעון האחרון של שנת 2019".

את ההודעה לתקשורת הוציא זומר "על רקע הפרסומים בימים האחרונים ביחס לקשיים מולם ניצבת תעשיית הגז והנפט העולמית ובהקשר לפיתוח לוויתן", לשון ההודעה.

הבוקר הודיעו שותפויות "לוויתן" על חוזה ראשון ב-1.3 מיליארד דולר עם חברת אדלטק. בשבוע שעבר נודע כי נובל אנרג'י חותכת את ההשקעות שלה השנה ב-50% ואת הדיבידנד ב-44%, על רקע המפולת במחירי הנפט והגז, מה שהעלה ספקות באשר ליכולתה של החברה לפתח את מאגר "לוויתן". (לסיפור המלא)