"בתוך עשור ברגר קינג תהיה מתחרה קשה של מקדונלד'ס ישראל" - כך אומר ל"גלובס" פייר בסנינו, השותף העיקרי בברגר קינג ישראל, שסניף ראשון שלה ייפתח מחר (ב') ברחוב אבן גבירול בתל-אביב. בסנינו מחזיק ב-75% מהפעילות בארץ, יחד עם סטיב בן-שימול. לשניים יש שותף שלישי, פייר בארוש, המחזיק ב-25% מהפעילות.

עבור בסנינו זוהי השקעה נוספת מבין שורת השקעות שיש לו בישראל, הכוללות לבד מעסקי נדל"ן ותקשורת, גם שותפות ביקבי כרמל ובחברת ההסעדות שפע.

בתוך חודש יפתחו השותפים 4 סניפים נוספים של הרשת, סניף בבאר-שבע ו-3 סניפים נוספים בתל-אביב - ברמת-החי"ל, בקניון עזריאלי ובדיזנגוף סנטר.

לפי התוכנית, בתוך שנה תגיע הרשת לפריסה של 10 סניפים בהשקעה כוללת של 12 מיליון דולר - סכום ההשקעה עליו התחייבות השותפים בפני ברגר קינג העולמית.

תוכנית ההתפתחות של הרשת בישראל כוללת פתיחה של 10 סניפים בתום השנה הראשונה לפעילות המחודשת ופתיחה של עד 50 סניפים בתוך 5 שנים. כל הסניפים יהיו בבעלות ישירה של ברגר קינג ישראל, ולפי שעה אין תוכנית לפתיחת סניפים בזכיינות. 

ברגר קינג חוזרת לישראל 6 שנים אחרי שהאחים אורגד החליטו לסיים את פעילות המותג בארץ ולמזג את פעילות הסניפים עם רשת בורגראנץ' שנרכשה על-ידם לאחר שקרסה. לפני קצת יותר משנה ניסו האחים אורגד למכור 51 מסניפי בורגראנץ' לקבוצת משקיעים, תמורת 50 מיליון שקל, על-מנת שזו תשמש בסיס להשקה מחדש של ברגר קינג בישראל, אך המהלך לא צלח. כפי הנראה, ברגר קינג העולמית התנגדה לו.

"היו כמה דיונים בעבר והחלטנו לא לקנות סניפים מבורגראנץ' אלא לבנות כאן את המותג מההתחלה", אומר בן-שימול. "הטעות של ברגר קינג בעבר הייתה שלא היה להם כאן שותף חזק. ביליתי זמן רב עם אנשי ברגר קינג כדי להבין מה קרה וגם מה הקהל הישראלי רוצה. העיצוב שונה, עדכני ומזמין יותר".

רמת המחירים של ברגר קינג ישראל דומה לרמת המחירים של מקדונלד'ס ובורגר ראנץ, כשהפער הוא 1-4 שקלים לארוחה. מחיר ארוחת וופר (המבורגר, צ'יפס או סלט ושתייה) עומד על 41.90 שקל, לעומת 43.90 שקל לארוחת מק רויאל של מקדונלד'ס ו-44.90 שקל לארוחת ראנץ' של בורגראנץ'. מחיר ארוחת ילדים עומד על 26.90 שקל, לעומת 27.90 שקל במקדונלד'ס ו-29 שקל בבורגראנץ.

המחירים מאוד דומים למקדונלד'ס. לא חשבתם להביא בשורה במחיר לקהל הישראלי?

בן-שימול: "אנחנו באותו שוק ולכן הגיוני שנהיה באותה רמת מחיר. המחירים נקבעו לאחר ניתוח שעשתה החברה הבינלאומית לשוק הישראלי בהשוואה לשווקים אחרים בספרד, איטליה ועוד, וכן הבנת התחרות בישראל".