היצוא של אינטל ישראל ב-2015: כ-4.1 מיליארד דולר

לפי נתונים אלה, 11% מיצוא ההיי-טק הישראלי בשנה שעברה היה של ענקית השבבים האמריקאית

אינטל קריית גת/ צילום: באדיבות אינטל ישראל
אינטל קריית גת/ צילום: באדיבות אינטל ישראל

היקף היצוא של אינטל ישראל בשנת 2015 הסתכם בכ-4.1 מיליארד דולר - כך דיווחה היום (א') החברה. לפי נתונים אלה, 11% מיצוא ההיי-טק הישראלי בשנה שעברה היה של ענקית השבבים האמריקאית. בחברה העריכו כי עם השלמת מלאכת ההרחבה של אתר הייצור המרכזי שלה בקריית גת, היקף היצוא השנתי של אינטל בשנים הקרובות - יעלה: "המפעל בקריית גת עובר בימים האלה שדרוג טכנולוגי והוא אחד המפעלים המצטיינים של אינטל בעולם", אמר מנכ"ל מפעלי הייצור של אינטל ישראל, דניאל בן עטר. בשנת 2014 אינטל ישראל ייצאה בהיקף של כ-4.25 מיליארד דולר. בחברה הסבירו את הירידה היחסית אשתקד בהאטה מכוונת בקצב הייצור, על רקע מלאכת ההרחבה של אתר הפעילות שלה בקריית גת.

עבודות הבינוי להרחבת מפעל אינטל בקריית גת נמצאות בישורת האחרונה והן עתידות להסתיים בקרוב: על העבודות אמונים כ-2,300 עובדים ובמסגרתן, מוקם גשר שמחבר בין מתחם אינטל המכונה FAB-28 למפעל סמוך ששימש בעבר את מיקרון, ונרכש בידי אינטל. היקף עבודות הבינוי הוערך בכ-800 מיליון דולר. במהלך השנה הקרובה אינטל עתידה להחליף גם את מערכות הייצור המשמשות אותה כיום - במערכות מתקדמות יותר, וזאת בהשקעת-עתק של מיליארדי דולרים. עם השלמת העבודות, מפעל אינטל בקריית גת יהיה המפעל המתקדם ביותר של אינטל בעולם.

לצורך הרחבת הפעילות שלה בישראל אינטל משקיעה כ-6 מיליארד דולר (כ-22 מיליארד שקל) וזאת מתוקף הבנות עם המדינה שהושגו בשנת 2014 ולפיהן בתמורה להשקעת-העתק - ענקית השבבים תקבל מהמדינה מענק של 1.1 מיליארד שקל ותשלם מס חברות מופחת.

מרכזי הפיתוח שמפעילה אינטל בחיפה, בירושלים, בפתח תקווה וביקום קלטו במהלך השנה שעברה כ-400 עובדים חדשים ומספר העובדים שמפעילה כיום החברה ברחבי הארץ עומד על 10,085 איש. באינטל אמרו היום כי הגידול במספר עובדי הפיתוח שלה בארץ אפשר לה להקים קבוצות פיתוח ייחודיות ולהרחיב קבוצות שעוסקות בטכנולוגיות כמו מחשוב קוגניטיבי ותפיסתי, מחשוב ענן, דיג דאטה, אינטרנט של הדברים ועוד. כך, החברה דיווחה כי קלטה מספר משמעותי של עובדים שפוטרו מחברות היי-טק אחרות, בהן AMD, מארוול וקוואלקום וזאת לצד הרכישה של לאנטיק הישראל. במקביל, למצבת העובדים של אינטל צורפו בשנה שעברה גם עובדי מק'אפי שנרכשה בידי אינטל העולמית.

לדברי מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג מחצית מהעובדים שמועסקים במתחם אינטל בקריית גת - הם תושבי הדרום ורוב ההתקשרות של המפעל בקריית גת, נעשית מול ספקים מקומיים.