דירוג משרדי עוה"ד של דנס 100: הרצוג-פוקס-נאמן בראש

במקום השני מדורג מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל ושות', ואת השלישייה הראשונה בדירוג סוגר משרד גולדפרב-זליגמן

משתתפי הפורום דירוג משרדי עורכי הדין של דן אנד ברדסטריט לשנת 2016  / צילום: קובי קנטור
משתתפי הפורום דירוג משרדי עורכי הדין של דן אנד ברדסטריט לשנת 2016 / צילום: קובי קנטור

פורום גלובס Dun's 100 של בכירי ענף המשפט התכנס היום (ב') במשרדי דן אנד ברדסטריט ישראל במעמד צמרת עורכי הדין מהפירמות המובילות בישראל. במסגרת הפורום נערך דיון מעמיק על תמונת המצב בענף המשפט וכן על סוגיות מרכזיות המאפיינות את הזירה העסקית והמשפטית בישראל.

סיום שנת 2015 ותחילת 2016 תיזכר כתקופה של שינויים בולטים בענף, בסימן מיזוגים מעניינים. האחרונים שבהם קרו ממש לאחרונה, במסגרתם משרד ארדינסט בן-נתן מיזג אליו 17 שותפים ועורכי דין ממשרדים בולטים והפך למשרד ארדניסט, בן-נתן, טולידאנו ושות'; וכן המהלך מהימים האחרונים, במסגרתו משרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות' מיזג אליו את מחלקת הליטיגציה ממשרד צלרמאייר-פילוסוף.

אפרת שגב, מנהלת הפיתוח העסקי בדן אנד ברדסטריט ישראל, ציינה כי "התחרות העזה בענף עריכת הדין בהחלט מתבטאת גם בדירוג משרדי עורכי הדין הגדולים. למשרדים ברור היום שעל-מנת להמשיך ולהוביל עליהם לחזק כל העת את מומחיותם בתחומים השונים, ולייצר יתרון לגודל על-ידי בנית מעטפת שתוכל להעניק ללקוחותיהם את מכלול השירותים המשפטיים בארץ ובעולם. משמעות המהלכים האחרונים תיבחן בחודשים הקרובים, בהם נראה האם הפרקטיקות הממוזגות אכן ייטמעו ויצמחו במשרדים החדשים או יביאו איתן גל של שינויים נוספים".

לצד השינויים המבניים בענף, במסגרת הפורום הוצגו נתונים על ענף עריכת הדין בישראל. מהנתונים עולה כי ישראל הפכה לשיאנית עולמית בהיקף מספר עורכי הדין ביחס לאוכלוסייה, כאשר על כל 100 אלף תושבים בישראל ישנם 636.9 עורכי דין. לשם השוואה, הממוצע במדינות אירופה, הוא 161.4 (באנגליה, לדוגמה, הנתון הוא 308 עורכי דין על כל 100 אלף תושבים, ובגרמניה 200.5 עורכי דין על כל 100 אלף תושבים).

משרד הרצוג-פוקס-נאמן מוביל את טבלת הדירוג. במקום השני מדורג משרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות', ואת השלישייה הראשונה בדירוג סוגר משרד גולדפרב-זליגמן.

משרד מ. פירון ושות' זינק מהמקום השמיני בדירוג למקום הרביעי בעקבות המיזוג עם כמחצית ממשרד אפשטיין, קנולר, חומסקי, אסנת, גילת, טננבוים ושות' שהתרחש אשתקד. משרד פישר-בכר נמצא במקום החמישי.

הדירוג השנתי של גלובס Dun's 100 בוחן מדי שנה את תמונת המצב נכון ל-31.12 בכל שנה. לאור השינויים המהותיים שאירעו במהלך ינואר 2016, ניתן לראות שתי השלכות משמעותיות על דירוג המשרדים הגדולים:

משרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות', אשר מיזג אליו בימים האחרונים את מחלקת הליטיגציה ממשרד צלרמאייר-פילוסוף, מונה נכון ל-31 בינואר 2016, 278 עורכי דין, מה שמציב אותו בתחרות צמודה מול משרד הרצוג-פוקס-נאמן. משרד ארדינסט, בן-נתן, טולידאנו ושות' צירף לשורותיו 17 עורכי דין נוספים במהלך חודש ינואר 2016, כך שהמשרד מהווה כיום חלק אינטגרלי מדירוג 20 המשרדים הגדולים.

דירוג משרדי עורכי הדין
 דירוג משרדי עורכי הדין