מחזיקי אג"ח קבוצת אלון שוקלים להעמיד החוב לפירעון מיידי

יו"ר אלון רבוע כחול באסיפת מחזיקי אגרות החוב של החברה: "לא דוממנו אף תהליך - לא את מכירת דור אלון ולא את מכירת רבוע כחול נדל"ן. העסקה עם גינדי פשוטה מאוד אבל היא מותנית בסכום ההשקעה ובכל מה שיקרה ברבוע כחול"

אביגדור קפלן / צילום: תמר מצפי
אביגדור קפלן / צילום: תמר מצפי

אסיפת מחזיקי אגרות החוב של אלון רבוע כחול התכנסה היום בתל אביב, לדון בהשלכות העסקה למכירת השליטה (72.7%) בחברה לידי חברת גינדי החזקות תמורת 115 מיליון שקל. לאסיפה הגיעו אביגדור קפלן, יו"ר אלון רבוע כחול, והמנכ"ל ישראל יניב.

אסיפת מחזיקי האג"ח כונסה לצורך דיון בשאלה האם להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי, בעקבות העסקה למכירת השליטה בחברה לגינדי החזקות.

נציגי החברה בראשות היו"ר אביגדור קפלן ביקשו מהמחזיקים להמתין מספר ימים ולמצות את המגעים מול גינדי החזקות, לפני שיחליטו האם להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי. בקרב המחזיקים נשמעו טענות קשות כלפי קפלן על השמדת ערך של מאות מיליוני שקלים בתוך חודשים בודדים, ועל חוסר האמון שלהם בהנהלה.

בהמשך עזבו נציגי החברה את האסיפה והמחזיקים נותרו לקיים דיון עצמאי במדיניות שברצונם לנקוט.

במהלך האסיפה, היו"ר קפלן סקר בפני מחזיקי האג"ח את האירועים האחרונים בחברה, והבהיר להם כי מה שייטיב הכי הרבה עם הנושים זה מה שייעשה בחברה. לדברי קפלן, "בנובמבר הסכמנו למתווה לארגון מחדש של החוב הפיננסי בהיקף של כ-900 מיליון שקל, שהתבסס על המימוש של דור אלון. היו לא מעט מתעניינים, אבל הצעה רשמית טרם הגיעה. בהמשך נפגשנו אתכם ועם הבנקים להשלים את המתווה.

"באמצע ינואר הגיעה לנו הצעה של ביג ומגה אור לרכוש את רבוע נדל"ן ומאז התחיל הסיפור סביב רבוע נדל"ן. שלושה ימים אחרי כן מגה נכנסה להקפאת הליכים וקיבלנו עוד הצעות לרבוע נדל"ן. פתחנו חדר מידע והוא פועל והתהליך הזה נמשך. ההצעות שהגיעו היו יותר טוב מהראשונות וכולן נבחנות בצורה קונרקטית. אין הצעות רשמיות ומחייבות אלא יש מכתבי כוונות. התהליך הזה נמשך ולא הופסק לרגע.
ביום חמישי שעבר הגיעה הצעה מגינדי החזקות, לקנות את רבוע כחול כולה. ההצעה הגיעה לקבוצת האם, נערך דיון מרתוני ובסיומו נחתמה עסקה כאשר אחד התנאים הוא להגיע להסדר חוב אתכם ועם הבנקים", אמר קפלן.

עוד אמר קפלן למחזיקי האג"ח: "התקיימו מגעים עם הבנקים ועם הנציגים שלכם, כשדובר על הזרמת מזומנים בסכומים משמעותיים לחברה. הבנקים נוטים לתת להם להגיש הצעה מפורטת ובכוונת המשפחה להגיש אותה ביום יומיים הקרובים. אנחנו עובדים בהליכים במקביל. הנקודה המיטיבית מנקודת המבט של הנושים היא שתכריע מה שיהיה. 

"מן הראוי לתת לגינדי החזקות את הימים ללמוד את החברה ולראות את הסכומים המשמעותיים שהם מתכוונים להזרים לחברה. לא דוממנו אף תהליך - לא את מכירת דור אלון ולא את מכירת רבוע כחול נדל"ן. לגבי גינדי, העסקה פשוטה מאוד אבל היא מותנית בסכום ההשקעה ובכל מה שיקרה ברבוע כחול תחת הנהגת המשפחה הזאת", אמר.

עו"ד שיראל גוטמן אמירה, יועצת משפטית של אלון רבוע כחול, הבהירה כי חדרי המידע שנפתחו למכירת דור אלון ורבוע כחול נדל"ן פועלים ללא הפסקה, כאשר את התהליך מובילים הדירקטורים החיצוניים והבלתי תלויים של אלון רבוע כחול. ההחלטה למכור את מניות השליטה היתה של דירקטוריון קבוצת אלון ולא של אלון רבוע כחול.