מאסר על-תנאי לח"כ חנין זועבי וקנס של 3,000 שקל

זועבי הודתה והורשעה בהעלבת עובד ציבור במסגרת הסדר טיעון ■ השופטת ציינה כי החליטה לשפוט את זועבי לקולא בשל הודאתה ועברה הנקי, וכן מפני שהתנצלה ■ זועבי על פגישתה עם משפחות המחבלים: "זו הייתה חובתנו"

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (א') על חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) מאסר על-תנאי של 6 חודשים במשך שנתיים וקנס של 3,000 שקל בגין העלבת עובד ציבור. זועבי הורשעה לפני כשבועיים במסגרת הסדר טיעון בגין עבירה זו.

השופטת לילי יונג-גפר מסרה כי קיבלה את עמדת התביעה ופסקה עונש מאסר על-תנאי לאחר שלקחה בחשבון את כלל הנסיבות. בין היתר השופטת ציינה כי החליטה לשפוט את זועבי לקולא בשל הודאתה ועברה הנקי. חברת הכנסת, שמיוצגת בידי עו"ד אראם מחאמיד ממרכז עדאלה, הדגישה כי במהלך המשפט התנצלה על דבריה ואמרה כי זו אינה דרכה.

העבירה שבגינה הורשעה זועבי נעשתה ביולי 2014. חברת הכנסת הטיחה בשוטרים ערבים שהעידו בבית משפט השלום בנצרת אמירות קשות ופוגעניות משום שהם משרתים במשטרת ישראל. השוטרים העידו אז בדיון להארכת מעצרם של חשודים בהפרות סדר, שנערכו בעיר לאחר רצח הנער מוחמד אבו-חדיר בירושלים.

בנוכחות קהל רב, לרבות בני משפחות העצורים ועורכי דין שהמתינו מחוץ לאולם, אמרה זועבי לשוטרים: "צריך לירוק להם בפרצוף", "לנקות בהם את הרצפה", "לא ללחוץ להם את היד" ו"שיפחדו מאיתנו ומהשבאב, שנעצרים בגללם". בנוסף לכך קראה להם "בוגדים".

אחרי גזר הדין אמרה זועבי כי "העניין מאחורינו, עכשיו אני פונה לעסוק בהריסת בתים בכפר כנא". היא הוסיפה כי היא "לא מאוכזבת ולא לא מאוכזבת" מההחלטה. "אין בכוונתי להתבטא נגד עובדי ציבור. אינני נלחמת בבני אדם, אלא במדיניות של דיכוי", אמרה.

במהלך הדיון התייחסה זועבי גם לסערה סביב הביקור שקיימה יחד עם חברי לסיעה עם משפחות מחבלים, במטרה לזרז את החזרת גופותיהם ולהביאם לקבורה. "זו הייתה חובתנו לפעול בנדון. גם אם זו הייתה גופה של יהודי, היינו מתערבים. בנוגע לחמאס, לישראל יש קשר איתם", מסרה.

לדבריה, היא ועמיתיה לסיעה עומדים בעין הסערה. "כל שני וחמישי מסיתים נגד חברי הרשימה המשותפת. זה לא בפרופורציה למה שעשינו. יש אווירה פשיסטית וגזענית שלא מקבלת את זכויות הפלסטינים במותם ובחייהם. צריכים להישמע קולות שפויים. יש במקרר גופות כבר 4 חודשים. כל דבר אפשר לבנות סביבו גל הסתה, עושים, אבל אנחנו לא חוזרים בנו. זו הייתה חובתנו לפעול. ארדן אמר שאין בידיו מידע ממשפחות ההרוגים, ואנחנו נפגשים כדי להביא מידע חדש".