דיסקונט ניו-יורק לחברה של לבייב: שלמו 11 מיליון דולר לאלתר

לבייב מצוי בהליך היפרדות משותפיו בחברת היהלומים KLG, והחברה לא פרעה חוב לבנק דיסקונט ■ קבוצת לבייב בתגובה: "לבייב או מי מטעמו אינם נוטלים חלק פעיל בניהולה של חברת KLG מזה מספר שנים"

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

הסכסוך העסקי הידרדר למכתב התראה מהבנק: חברת היהלומים KLG, בה שותף לב לבייב, קיבלה מכתב מבנק דיסקונט ניו-יורק בדרישה לפרוע לאלתר הלוואה של 11 מיליון דולר. במכתב מזהיר הבנק כי אם לא ישולמו 6 מיליון דולר בשלב הראשון עד סוף החודש - הוא ינקוט צעדים נגד החברה.

ההערכה היא כי לא מדובר במצוקה כספית של החברה אלא סכסוך בין לבייב לשותפיו על רקע תהליך היפרדות של הצדדים. שותפיו של לבייב בחברה הם משפחת קליין ועזרי גרטי. היפרדות הצדדים נמצאת כעת בהליך משפטי וככל הנראה זו הסיבה ש-KLG לא שילמה את החוב עד כה.

"המכתב של בנק דיסקונט עוסק בחוב נטען של חברה אמריקאית בשם KLG לבנק ולא מדובר בחוב אישי של מר לבייב", נמסר בתגובה מטעם קבוצת לבייב. "מר לבייב או מי מטעמו אינם נוטלים חלק פעיל בניהולה של חברת KLG מזה מספר שנים והם אינם מעורבים ביחסיה של חברת KLG עם בנק דיסקונט, המתנהלים ישירות עם אלה שמנהלים בפועל את חברת KLG - מרטין קליין, אברהם דויד קליין ועזרי גרטי.

"יודגש כי לקבוצת לבייב ולעומד בראשה יחסים עסקיים איתנים ויציבים עם בנק דיסקונט לאורך שנים רבות. לפיכך, שאלותיכם בעניין החוב הנטען של חברת KLG צריכות להיות מופנות לאלה העוסקים בפועל בניהולה של חברת KLG ולא אל מר לבייב".

כך או כך, הסוגיה הזו מתרחשת בתקופה לא פשוטה ללבייב, בעוד חברת אפריקה ישראל  שבשליטתו נמצאת בסכנת הסדר חוב נוסף. החששות מיכולתה של אפריקה ישראל לעמוד בהתחייבויות האג"ח הגדולות שלה, בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקל, מתבטאים בתשואות האג"ח בשלוש הסדרות שלה, שנסחרות היום בתשואות "זבל" בטווח של 32%-39%.