צפו: פורשה חושפת דגם חדש למכונית שהפכה לשם דבר

חדש על הכביש: פורשה מחזירה למרכז הבמה את הדגם שנחשב בעבר לחוד החנית של היצרן הגרמני ■ וגם: ביגואר חושפים את אחת המכוניות החזקות והמהירות של המותג אי-פעם ■ צפו בווידאו

דגם 718 של פורשה נחשב בשנות ה-50 וה-60 לחוד החנית של היצרן הגרמני, ורבים מחובבי הרכב חיכו בכיליון-עיניים לחזרתו. בפורשה התחייבו בעבר כי דגמי בוקסטר וקיימן יגיעו גם כדגמי 718 שיצוידו במנועי טורבו קטני נפח עם 4 בוכנות, והראשונה היא הבוקסטר, ששיווקה באירופה יחל באפריל הקרוב.

יחידת הכוח תהיה בנפח 2 ליטר עם הספק של 300 כוחות סוס ומומנט של 39 קג"מ, וגרסת הבוקסטר 718 S תתכבד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטר עם 350 כוחות סוס ומומנט של 43 קג"מ. בהיבט ההספק מדובר בשיפור של 35 כוחות סוס בהשוואה לבוקסטר ולבוקסטר S הקיימות.

בפורשה מציינים גם את נושא החיסכון בדלק, והמנועים הקטנים יהיו חסכוניים ב-13% עם צריכה של 14 ק"מ לליטר.

המכוניות תגענה עם תיבות הילוכים ידניות עם 6 מהירויות בטכנולוגיית פידיקיי ובגרסת ספורט כרונו, שיזניקו את המכונית בעלת המנוע בנפח 2 ליטר ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות, ואילו הבוקסטר 718 S עם מנוע 2.5 ליטר תעשה זאת ב-4 שניות בלבד.

בתוך המכונית תמצאו לוח מחוונים חדש בעיצוב מיוחד לגרסת 718 עם צג מגע ובו כל מערכות הבידור והמידע בטכנולוגיית פורשה קומיוניקיישן מנג'מנט, כאשר מערכת הניווט מגיעה בתוספת תשלום ולא כסטנדרט. 

 

כצפוי, המפרט הטכני של המכוניות עשיר מאוד, ואנו נציין רק את המתלים שעברו כיול מחדש, ואת הבולמים החדשים שמאפשרים הנמכה של המכונית בסנטימטר אחד.

העיצוב החיצוני איננו שונה באופן בולט מהדגמים הנוכחיים, אך הוא מציג הבדל בזכות כונסי אוויר גדולים ועמוקים יותר בצידי המכונית, והם משתלבים עם קו העיצוב של הדלתות.

מחיר המכונית על מנוע 2 ליטר בארה"ב עומד על 57 אלף דולר, ואילו דגם ה-718 בוקסטר S יעלה 69 אלף דולר - בהחלט עסקה שווה.