בן משה וגינדי יגישו מחר הצעות סופיות לרכישת אלון רבוע כחול

גינדי החזקות הגישה אמש הצעה הגבוהה ב-100 מיליון שקל מזו של מוטי בן משה ■ עורך דינו של בן משה באסיפת מחזיקי האג"ח: "נשקול שיפור בהצעה"

מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי

אסיפת האג"ח (מסדרה ג') של חברת ההחזקות אלון רבוע כחול זימנה אתמול למשתתפיה הפתעה גדולה. בעוד המחזיקים מחכים לדיון בשאלה האם להתייחס בחיוב להצעת הרכישה של מוטי בן משה, או להמשיך בהליך להעמדת מלוא החוב כלפיהם לפירעון מיידי, הגישה גינדי החזקות הצעה גבוהה עוד יותר מזו שהגיש בן משה. במקביל, הודיעה קבוצת ביג-מגה אור, אחת הקבוצות המתעניינות ברכישת השליטה בחברה הבת, רבוע כחול נדל"ן, על פרישתה מההליך.

כך, איבדה האפשרות להחזר מרבית החוב באמצעות מכירת מניות רבוע נדל"ן את רוב הרלוונטיות שלה, והמחזיקים החלו להפנים כי יידרשו להכריע בשבוע הקרוב האם לקבל את הצעת בן משה או דווקא את זו של גינדי החזקות.

בסופו של דבר, הצעת נציגות מחזיקי האג"ח, לפיה עד יום חמישי יגישו בן משה וגינדי החזקות את הצעותיהם הסופיות והמחייבות לרכישת השליטה באלון רבוע כחול, זכתה להסכמת כל הצדדים.

אלון רבוע כחול מחזיקה ב-54% ממניות רבוע נדל"ן בשווי שוק של 790 מיליון שקל, ב-63% ממניות חברת תחנות הדלק דור-אלון בשווי של 330 מיליון שקל וב-78% ממניות רשת כלי הבית נעמן בשווי של 30 מיליון שקל. זאת, לאחר שאיבדה את השליטה על רשת מגה שנכנסה להקפאת הליכים ועברה לניהול נאמן.

"לא נתחייב בדיוק לאן הולך הכסף"

לאסיפה אתמול הגיעו יו"ר אלון רבוע כחול אביגדור קפלן ומנכ"ל החברה ישראל יניב, אך הם השאירו את הבמה לעורכי הדין של בן משה, של גינדי החזקות ושל נציגות מחזיקי האג"ח. ראשון עלה לדבר עו"ד יורם ראב"ד מטעם גינדי החזקות, ששיבח את הצעת בן משה והכריז כי הלקוחה שלו מעמידה לאלון רבוע כחול ולנושים הצעה זהה, למעט הסכמתה להזרים לחברה הנרכשת 800 מיליון שקל בשלוש פעימות, קרי 100 מיליון שקל יותר מהצעתו של בן משה.

"גינדי החזקות היא קבוצה עמידה וחזקה, ששקלה בתחילה להתמודד על רבוע נדל"ן והגישה הוכחת יכולת מבנק לאומי בסכום של 1 מיליארד שקל. לקחנו את הצעת בן משה ושינינו בה רק את הסכום. ברמה העקרונית, אין לנו כוונה להכניס לחברה הנרכשת פעילות חדשה עם הכסף שיוזרם. נסכים להגדיר שימושים, אבל לא תהיה מחויבות מדויקת לאן הולך הכסף", אמר ראב"ד.

בתגובה להערה של עו"ד אופיר נאור המייצג מחזיקים, כי לגינדי החזקות אין ניסיון עם שוק ההון, ציין עו"ד ראב"ד כי "העובדה שהם לא היו בשוק ההון היא יתרון ולא חיסרון. הכסף הוא שלהם מהבית ולא מינוף". עם זאת, הוא ציין כי בעלי גינדי החזקות לא יהיו מוכנים לתת ערבויות אישיות לביצוע ההזרמות בשנים באות. "היכולת הפיננסית שלהם היא הערבות", הדגיש.

אחריו עלה לדבר עורך דין דוני טולידאנו, המייצג את מוטי בן משה. "את יתרונות ההצעה שלנו לא צריך להציג, כי עמיתי הציג אותה כל כך יפה", פתח. "בן משה רוצה את העסקה, ואנחנו הראינו לנציגות האג"ח הוכחות יכולת מבנקים באירופה בהיקף 725 מיליון שקל, שכבר יושבים בפיקדונות נזילים. אנו גם דואגים לקבל הוכחת יכולת מבנק אירופי אחר על פיקדונות נוספים".

עו"ד טולידאנו הוסיף כי "בן משה לא רוצה למכור נכסים ולכן הוא מזרים את הכסף לחברה. יש לנו כוונה להגיע לפירעון מוקדם של החובות מהר ככל האפשר, כי הריבית שנקבעה בהסדר החוב בשיעור של 6% היא גבוהה ביותר. זאת בהחלט המטרה. נשקול לנסח את השימושים המותרים בכסף שיוזרם. בנוגע להענקת בטוחות לשני התשלומים הנוספים (ההזרמות במהלך השנה השנייה והשלישית מחתימת הסדר החוב, ע' כ'), אנחנו מאמינים שעוד קודם לכן ייפרע חלק ניכר מהחוב. אבל, לרתק עכשיו מקורות זה בעייתי".

עו"ד עדי פיגל, המייצג את נציגות מחזיקי האג"ח, ביקש לדעת האם בן משה ישפר את הצעתו בעקבות ההצעה החדשה של גינדי החזקות, ועו"ד טולידאנו ענה: "נשקול זאת".

בתום הדברים הוחלט כאמור כי שני הגופים יגישו הצעות סופיות ומחייבות עד יום חמישי, ולאחר מכן יפרסם הנאמן את כתב ההצבעה, שיכלול את שתי ההצעות, וכן את ההצעה הקודמת לפעול באמצעים משפטיים לפירעון מיידי של מלוא החוב למחזיקים (כ-380 מיליון שקל), אם עד ל-25 בפברואר לא תתקבל הצעה מחייבת ומאושרת למכירת מניות השליטה ברבוע נדל"ן.

ההצבעה תתקיים ביום ב' בערב, ולמחרת יפורסמו התוצאות. עד אז לא יקבלו הבעלים ולא ידונו בכל הצעה למכירת מניות השליטה (72.7%) באלון רבוע כחול.

הצעות לרכישת השליטה באלון רבוע כחול
 הצעות לרכישת השליטה באלון רבוע כחול