7 שנות מאסר למנהל חברת תזקיקים בגין עבירות מס בכ-240 מ' ש'

מונדר בדיר, מנהל חברת הדלק הקמונעאית תזקיקים, הורשע יחד עם אחיו מונזר ועם בעלת החברה מייס עתאמנה בעבירות מס בהיקף של כ-240 מיליון שקל, מתוכם גרפו לכיסם במירמה לפחות 22 מיליון שקל ■ ישלם גם קנס בסך מיליון שקל

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

7 שנות מאסר בפועל, מאסר על-תנאי וקנס בסך מיליון שקל נגזרו היום (ג') על מונדר בדיר, מנהל חברת הדלק הקמונעאית תזקיקים, שהורשע יחד עם אחיו מונזר ועם בעלת החברה מייס עתאמנה בעבירות מס בהיקף של כ-240 מיליון שקל, מתוכם גרפו לכיסם במירמה לפחות 22 מיליון שקל. מונדר גם הורשע בשיבוש הליכי משפט ובתקיפת עובד ציבור.

השופטת ניצה מימון-שעשוע מבית משפט השלום בפתח-תקווה ציינה בגזר הדין כי "מדובר בפרשה חמורה של הונאת רשויות החוק בישראל, הן רשויות המס והן בית המשפט המחוזי, על-ידי ייצור מסמכים פיקטיביים והגשת תצהירים כוזבים, תוך גזילת סכומים של עשרות מיליוני שקלים מהקופה הציבורית".

השופטת גזרה על האח מונזר בדיר שנת מאסר בפועל וקנס של 50 אלף שקל, ועל בעלת החברה 6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 8,000 שקל. כמצוין בגזר הדין, מנכסי החברה חולט סכום של כ-2.8 מיליון שקל, ובוצעו עיקולים על חשבונות בנק שלה.

כתב האישום הוגש בידי עו"ד ענבל הוכמן-אמויאל ונוהל על-ידה יחד עם ד"ר עו"ד אילן צור ועו"ד נעמה עציון-אוכמן מהמחלקה המשפטית של מכס ומע"מ מחוז צפון, בעקבות חקירה מסועפת בצח"מ "הילוך חוזר", בו השתתפו חקירות מע"מ תל-אביב ובאר-שבע, חקירות מס הכנסה מרכז, יאל"כ-להב 433 וימ"ר נגב.

מונדר בדיר, ששימש כמנהל חברת תזקיקים שעסקה במכירה קמעונאית של דלק, הורשע בניכוי חשבוניות פיקטיביות בסכום של 124 מיליון שקל שהוצאו עבור דלקים שכביכול נרכשו על-ידי החברה, ובכך גזל במירמה מקופת המדינה ושלשל לכיסו למעלה מ-22 מיליון שקל.

כתוצאה מרישום החשבוניות הפיקטיביות הללו נוצר עודף מעורר חשד במלאי הדלקים של החברה, ועל-מנת לאזנו, הוזנו בספרי החשבונות של תזקיקים תעודות משלוח ידניות פיקטיביות, המעידות לכאורה על דלק שסופק על-ידה לחברת דבי אנרגיה בשווי של כ-113 מיליון שקל - דבר שלא התרחש בפועל. לאחר הזנת תעודות המשלוח הגישה חברת תזקיקים בקשה לבית המשפט לפירוק חברת דבי, בטענה כי החברה לא שילמה את חובה התיאורטי לתזקיקים עבור הרכישות המזויפות, ועל כן היא חדלת פירעון.

בעליה ומנהלה של חברת דבי הסכימה לשתף פעולה עם בדיר והגיש תצהיר כוזב לבית המשפט, המצהיר כי מדובר בחוב אמת שלא שולם. לאחר שבית המשפט אישר את פירוק חברת דבי, הנפיקו האחים בדיר יחד עם בעלת חברת תזקיקים חשבוניות זיכוי בגין אותם משלוחים מזויפים, במטרה להסביר את עודף הדלקים במלאי ולהכיר ב"חוב" כחוב אבוד, דהיינו שאין חובה לשלם עליו מע"מ - הכרה שלבסוף לא קיבלו מרשות המסים. (ת.פ. 42349-02-13).