AM:PM תיסגר בשבת? תמשיך לפעול בלילה?

בעל השליטה החדש באלון רבוע כחול יבדוק את הרשת שלפי ההערכות כמעט שליש מהכנסותיה מקורן בימי שבת, במסגרת בדיקה כוללת שהוא יערוך על החברות בקבוצת אלון רבוע כחול

מוטי בן-משה, בעל השליטה החדש באלון רבוע כחול , שוקל לסגור את רשת AM:PM בשבת. הרשת היא חברת-בת של דור-אלון מקבוצת אלון רבוע כחול.

אם AM:PM אכן תיסגר בשבת, הדבר עלול להנחית מכה על עסקיה, שכן ההערכה היא שכמעט שליש מהכנסותיה מקורן בימי שבת. לרשת יותר מ-40 סניפים, והיא רושמת מחזור מכירות של כ-450 מיליון שקל בשנה.

"לא נתייחס לשום עניין אופרטיבי על לאחר הקלוזינג של העסקה", אומר בתגובה דוברו של בן-משה.

עם זאת, גורמים בשוק ההון טוענים כי בן-משה מתכוון לבחון היטב את שלל החברות בקבוצה: "האם הוא יסגור את AM:PM בשבת? עובדה שבחו"ל יש לו עסקים שכן עובדים בשבת. מה גם שמדובר כאן בחברה ציבורית עם ממשל תאגידי, והיא לא יכולה להיות נתונה לגחמות. הם ישקלו כל מיני דברים, לא רק סגירת הרשת בשבת, אלא למשל האם להמשיך להפעיל אותה במהלך הלילה. כל מודל עסקי של כל אחת מהחברות ייבחן. בן-משה בא להשביח ולשנות דברים כדי שיהיה יותר טוב לבעלי המניות". 

שלשום (ב') בערב התקיימה אסיפת מחזיקי האג"ח של אלון רבוע כחול, בה הוחלט ברוב של 99% לקבל את הצעתו של בן-משה, שיהפוך לבעל השליטה ויחזיק ב-72.7% מהמניות. הוא ישלם 115 מיליון שקל תמורת המניות ויזרים לחברה 900 מיליון שקל לצורך פירעון מיידי של מלוא החוב הפיננסי לנושים, אם אלה יחפצו בכך.