מנכ"לית דיסקונט לוועד: הפסיקו להשתמש בלקוחות כקלפי מיקוח

ועד עובדי דיסקונט משבית היום 26 סניפים והודיע כי מחר יושבת אגף סחר חוץ בבנק

לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט , קוראת לוועד העובדים להפסיק את העיצומים, וזאת בשעה ש-26 סניפי הבנק במחוז שפלה מושבתים היום (ד').

"אל לכם להשתמש בלקוחותינו כ'בני ערובה' וכ'קלפי מיקוח' לצורך כפיית עמדותיכם, בבחינת 'כזה ראה וקדש', קל וחומר בעת הזו, כאשר האווירה הציבורית אינה תומכת, בלשון המעטה, במערכת הבנקאית ובעובדיה", כתבה אשר-טופילסקי ליו"ר הוועד, מני גרינשטיין. "בעת הזו ובכלל אני מצפה מכם לפעול באחריות ובמידתיות. אני קוראת לכם להפסיק את העיצומים לאלתר ולקיים עמנו דיאלוג פתוח, ללא תכתיבים מוקדמים, על מנת לפתור את כל הנושאים שבמחלוקת- בהסכמה ובשיתוף".

ביום ראשון יגיעו נציגי דיסקונט לוועדת שטרום במסגרת השימוע ויציגו את עמדותיהם לפיהן יש לאפשר לבנק להתחזק על חשבון הבנקים הגדולים. "התנהלותכם פוגעת ביכולת ההתמודדות שלנו עם האתגרים המורכבים הללו", כתבה אשר-טופילסקי.

סכסוך העבודה בדיסקונט הוכרז באפריל ונכנס לתוקף ביולי. הוועד השבית היום כאמור 26 סניפים והודיע כי יכריז בכל יום על עיצומים אחרים. אחת הסיבות המרכזיות להסלמה האחרונה היא רצונה של ההנהלה לנייד עובדים (ללא פיטורים), החלטה שהתקבלה בזעם מצד הוועד שהחליט לבלום זאת.

היום הכריז הוועד כי מחר יושבת אגף סחר חוץ בבנק דיסקונט. "אין בבנק מדיניות כוח אדם מסודרת, שום דבר לא מתוכנן, התנהלות לקויה מול המשאב האנושי בבנק, סגירת סניפים מסיבית לא ברורה ובלתי מוסברת ומכירת חיסול מטורפת של נכסי דיסקונט", אמר גרינשטיין. "אתם פירשתם את האחריות שלנו לבנק דיסקונט כחולשה, בחרתם לכם יועצים חורשי מזימות ונתתם להם להוליך אתכם כסומא באפלה. וכשכך נוהגים, נמצאים בעלטה. אזכיר רק את העובדה שכל הפגישות האחרונות התקיימו ביוזמתנו ולא העלו דבר, שכן אתם שלחתם את נציגיכם כשיכולתם לתמרן היא אפסית. אמרו חכמינו 'נאה דורש, נאה מקיים'. בדבריכם, אתם נאה דורשים. במעשיכם, הסכמים אינכם מקיימים".

אשר-טופילסקי הוסיפה במכתבה כי "מזה תקופה ממושכת הנכם מנחים את עובדינו לנקוט בעיצומים שונים, מנימוקים לא ברורים, הפוגעים, ללא כל הצדקה, בבנק, בלקוחותיו ובעובדיו וכל זאת באופן בלתי מידתי, המסב נזקים". היא ציינה גם כי "מאז מוניתי לתפקידי אני עושה כל אשר ביכולתי על מנת לקיים יחסי עבודה תקינים והידברות שוטפת עמכם, מתוך הבנה כי מדובר באחד התנאים המרכזיים להצלחתו של הבנק".