צפו: שחקן חדש ומרשים בשוק הקרוסאוברים המשפחתיים

חדש על הכביש: סיאט מצטרפת לשוק הקרוסאוברים שסוחף את עולם הרכב עם דגם חדש ומבטיח שיתחרה ראש בראש מול הדגמים המובילים בפלח דוגמאת ניסאן קשקאי וקיה ספורטאז'

בסוף החודש תיפתח אחת מתערוכות הרכב החשובות של השנה - תערוכת ג'נבה. רבים מהדגמים שמוצגים בתערוכה עושים די מהר את דרכם לשוק הרכב באירופה וגם אלינו כאן לישראל. אחד המעניינים שבהם הוא ה-SUV החדש של סיאט שנקרא סיאט אטקה והוא הראשון מבין שלושה דגמי SUV שסיאט מתכננת לעתיד.

לוקה דה מאו, מי שעומד בראש חברת סיאט, מאמין כי שוק דגמי הקרוסאובר עדיין לא אמר את המילה האחרונה וכי הוא צפוי לגדול ב-25% נוספים ובדיוק לשם כך מתכננים בסיאט דגם אחד במשפחת הקרוסאוברים הבינוניים (ניסאן קשקאי, קיה ספורטאז וכו'), דגם נוסף במשפחת הקרוסאוברים הקטנים כדוגמת מאזדה 3 CX שיגיע ב-2018 ודגם שלישי וגדול שיגיע רק בעוד כארבע שנים.

המכונית שתחל להימכר בסוף השנה בנויה על שלדת אמקיובי מודולרית של פולקסוואגן ומזכירה בעיצובה החיצוני את אחיותיה לבית סיאט בזכות החרטום המחודד, הגריל ופנסי החזית עם תאורת הלד המוכרת. היצע המנועים כולל חמישה מנועים מוגדשי טורבו - החל במנוע שלוש בוכנות בנפח ליטר אחד ועד למנוע טורבו דיזל בטכנולוגיית TDI בנפח 2 ליטרים עם 187 כוחות סוס.

המכונית תגיע כסטנדרט עם הנעה קדמית ותיבת הילוכים ידנית בת 6 מהירויות. לקוחות שיבקשו הנעה לכל ארבעת הגלגלים ותיבה אוטומטית כפולת מצמדים בת 7 מהירויות, יצטרכו לפתוח את הארנק פעם נוספת.