אין גבול לזוועות: דאע"ש מכין "מגן אנושי" לצבא אסד

התקיפות הרוסיות באזור א-רקה - אחד ממרכזי השליטה של דאע"ש - גבו מחיר כבד מארגון הטרור, שנערך למתקפה נוספת: מאות אזרחים כבר נפלו בשבי אנשי דאע"ש, שמאיימים להוציאם להורג אם צבא אסד יתקדם לעבר העיר

דאע"ש / צלם: רויטרס
דאע"ש / צלם: רויטרס

פרק חדש בזוועות של "המדינה האסלאמית": לוחמי ארגון דאע"ש פתחו ביממה האחרונה במבצע רחב היקף באזור א-רקה בסוריה, על מנת לקחת בשבי את כל התושבים בעיר ולהפוך אותם למגן אנושי - כך דיווחו כלי תקשורת באיראן. על פי ההערכות, אנשי דאע"ש נערכים למנוע את כניסת כוחות משטר אסד לאזור - ויאיימו לרצוח את בני הערובה.

על פי הדיווחים במספר כלי תקשורת, מאות אזרחים כבר נכלאו לקראת הפיכתם למגן אנושי. בימים האחרונים השיגו כוחותיו של אסד התקדמות משמעותית בחזית, בחסות המתקפה האווירית הרוסית באזור: בימים האחרונים כבש צבא סוריה קטע, שאורכו כ-10 קילומטרים, באזור אית'ריה הסמוך לא-רקה.

על פי הדיווחים, כיבוש השטח מחדש כלל הרוגים רבים מצדם של בכירי דאע"ש, ועל כן החליט הארגון לקחת בשבי אזרחים - בתקווה לבלום באמצעות האיום את התקדמות הצבא. מקורות בארגון טענו כי "המגן האנושי יבלום את כוחות הצבא".

במקביל, המתקפה הרוסית נמשכה באזור א-רקה וחמה - בזמן שצבא סוריה נערך למתקפה בעקבות גל הפיגועים בחומס ודמשק . בימים האחרונים נכבשו מספר עמדות של הארגון - ולפי הסורים, דאע"ש לא הציב התנגדות רבה.

סוכנות הידיעות הסורית SANA דיווחה כי ארגון דאע"ש לקח אחריות על שורת הפיגועים בסוריה, בהם נרצחו לפחות 122 בני אדם - רבים מהם ילדים. שליח האו"ם לאזור גינה את המתקפות האכזריות בדמשק ובחומס, וטען כי מי שעומד מאחורי המעשים "פוגע בחפים מפשע במקום להפסיק את הלחימה".