חיים יבין מטיל ספק בתאגיד החדש, אמנון נויבך תומך באיזון מגדרי

וגם: לאן פונה שמעון קלמן, המשנה הפורש למנכ"ל הפניקס?

רשות הדיבור לחיים יבין

"מר טלוויזיה" מטיל ספק בתאגיד החדש

בוועידת איגוד בתי האבות והדיור המוגן שנערכה בשבוע שעבר במלון דן אילת, עמד במוקד הנושא "הגיל השלישי בעיני החברה והממשלות בישראל". נושא זה כנראה הלהיב את המשתתפים בפאנל, בהם "מר טלוויזיה", איש רשות השידור לשעבר, חיים יבין, שאמר כי: מה שהמדינה עשתה ברשות השידור זה לא פחות מפשע. במקרה הטוב, התאגיד הזה שאמור לקום יהיה בדיוק כמו הרשות". המגישה רבקה מיכאלי אמרה בפאנל כי אכן מתחילה התעניינות פוליטית בקשישים, כי הם אמנם הולכים לאט לאט אבל בסוף מגיעים לקלפי ומצביעים". היא הזכירה בחיוך מר את קמפיין "השתולים" בו הותקפה, וציינה כי "זה ששתלו אותי בערוגה עושה לי רק טוב. אני צומחת, ויש לנו גנן קבוע; 39 שנים הייתי ברשות השידור, ובשנה אחת של עבודה מחוץ לרשות, הרווחתי כסף שווה ערך לכל הפנסיה שעשיתי בכל 39 שנותיי ברשות". עוד השתתפו באירוע: הדיפלומטית וחה"כ לשעבר, קולט אביטל והשופט בדימוס אמנון סטרשנוב.

מרחיבים את השדרה

רו"ח אלי מלכה הופך לשותף בפרומתאוס

חברת הייעוץ הכלכלי פרומתאוס ממנה שותף חדש: רו"ח אלי מלכה, שמכהן כראש תחום מכשירים פיננסיים מורכבים וחשבונאות כלכלית בחברה. מלכה בן ה-33 מכהן בתפקידו מאז הקמת פרומתאוס, לפני כשנתיים. קודם לכן עבד בפירמת רואי החשבון KPMG.

מלכה מצטרף לשותפים הקיימים בפרומתאוס, מייסדי החברה רו"ח יובל זילברשטיין (מנכ"ל) ואייל שבח, שותף-מייסד ומנהל מחלק טכנולוגיה והיי-טק. השניים הקימו את פרומתאוס בשיתוף עם משרד רו"ח ירדני גלפנד אברמן ושות'.

"התרחבותה המהירה של החברה מחייבת צמיחה של שדרה ניהולית בכירה של שותפים אשר ימשיכו לעמוד לרשות הלקוחות ולבצע באופן אישי את חוות הדעת הכלכליות, לצד צוות הכולל כלכלנים מנוסים, רואי חשבון ועורכי דין בעלי ידע מעמיק בנושאים כלכליים מגוונים", מסרו זילברשטיין ושבח.

קלמן ממשיך ללמוד

לאן פונה המשנה למנכ"ל הפניקס?

בכירי ענף הביטוח עסקו אתמול (ב') רבות בפרישתו המפתיעה של שמעון קלמן, מבכירי הענף, מחברת הפניקס, בעיצומו של ההליך הנמשך למכירת השליטה בקבוצה על-ידי קבוצת דלק.

לפי שעה לא ברור להיכן ילך קלמן, מנהל הכספים של קבוצת מגדל בעבר, וכיום משנה בכיר למנכ"ל הפניקס, ומנהל חטיבת המטה והפיננסים של החברה, אך בינתיים צפוי שהוא יעביר את חצי שנת ההסתגלות לה הוא זכאי בלימודי יהדות. לא מדובר במהלך מפתיע עבור קלמן, וזאת משום שהוא נוהג להקדיש חודש שלם מדי שנה ללימודי יהדות, מזה שנים רבות, ואף כתב ספר בנושא.

ומה אחרי תום תקופת ההסתגלות? עד אז הוא יחליט לאיזו מההצעות, שקיבל ושגם יקבל, הוא בוחר להיענות, ואז הוא יחזור לתפקיד בכיר מאוד בעולם הפיננסים המקומי.

שמעון קלמן/ צילום: תמר מצפי
 שמעון קלמן/ צילום: תמר מצפי

הפסיפס האנושי של עמוס שפירא

נשיא אוניברסיטת חיפה מתריע מסיכונים לעסקים

לא פשוט להיות עסק בישראל, וזה מאתגר עוד יותר כשמדובר בעסק קטן ובינוני. בכדי לנסות ולהפוך את האתגר הזה למעט יותר אפשרי, נערך אתמול במוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב "כנס לחיזוק העסקים בישראל", שמשך אליו מגוון אנשי עסקים שביקשו להביע הזדהות ואולי אפילו להעניק כלים להתמודדות. אל הכנס, אותו יזמו היועצים אילן ברק ויוסי קס, הגיעו בין היתר: עמוס שפירא, נשיא אוניברסיטת חיפה ולשעבר מנכ"ל אל-על וסלקום, אשת העסקים והפרסומאית ג. יפית; איש העסקים צביקה ויליגר; עו"ד רועי כהן, נשיא לה"ב לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל; ליאור סלע, מנכ"לית חברת "אפיקים" ואחרים. שפירא אמר לנוכחים כי "בהיעדר משאבי טבע וחומרי גלם ולמרות תגליות הגז, המשאב האנושי הוא המשאב החשוב ביותר של מדינת ישראל". שפירא הוסיף וסייג כי הוא יודע שמדובר באמירה בנאלית, ולכן "האתגר המורכב ביותר שלנו הוא ליצור מכנה משותף לשבטים המרכיבים את המדינה, וכנשיא האוניברסיטה אני רואה את הפסיפס האנושי במדינה בצורה הטובה ביותר. אם מדינת ישראל תיכשל ביצירת מכנה משותף בין השבטים, זה יהיה הסיכון הגדול ביותר לעתידה".

שפירא וברק / צילום:פלג אלקלאי
 שפירא וברק / צילום:פלג אלקלאי

שעת הכושר של נויבך ורדו

במקרה ושלא במקרה, אמנון נויבך תומך באיזון מגדרי

אל אירוע תא הדירקטוריות שערך בשבוע שעבר העסק החברתי SUPERSONAS במשרדי מקאן תל-אביב, הגיע אורח כבוד לגמרי במקרה. כשעתיים לפני האירוע, הבחינו חנה רדו, משנה ליו"ר מקאן תל-אביב ונרקיס טסלר, יו"רית דירקטוריון ומובילת תא הדירקטוריות, באמנון נויבך, יו"ר דירקטוריון הבורסה לניירות ערך, שבדיוק הגיע לאימון בחדר הכושר הסמוך. רדו, מייסדת SUPERSONAS, החליטה לנצל את המומנטום. היא וטסלר ניגשו אל נויבך בעודו מתאמן, סיפרו לו על המיזם שמטרתו לקדם נוכחות נשית שוויונית ומאוזנת בכל צמתי העשייה העסקית בישראל, והזמינו אותו להצטרף לאירוע. נויבך השתכנע. הוא הבטיח כי יגיע מיד אחרי המקלחת, ואכן, עמד בהבטחתו, התייצב ואף עלה לבמה ואמר כי גם הוא בעד מינוי דירקטוריות מקצועיות. הוא ציין כי הוא דווקא מתנגד לרגולציה שתסדיר נוכחות נשית, ושהוא בעד שוויון ואיזון מגדרי, אבל לא בכל מחיר. רדו הבהירה שהארגון דוגל בכך בכל מחיר כמו גם ברגולציה, אך בכל מקרה הנוכחות נהנו מאוד מהפתיחות ומהספונטניות של נויבך, והן בטוחות שהוא ישתף איתן פעולה בהמשך. בין הנוכחות נראו: ענת גואטה, מנכ"לית אנטרופי; עו"ד דליה טל; טל רובינשטיין, מנכ"לית כלל חיתום, מירה מינס, סגנית מנה לת רשות החברות הממשלתיות; ד"ר איילת בן עזר, סגנית נשיא המרכז הבינתחומי ואחרות.

רדו נויבך וטסלר / צילום:מיכה טסלר
 רדו נויבך וטסלר / צילום:מיכה טסלר