יואב גלנט מציע: 25 אלף שקל למי ש"ילשין" על נשק בלתי חוקי

ההצעה כוללת קנס של 50 אלף שקל על כל מי שיחזיק בנשק בלתי חוקי; 3 חודשי "מחילה" שבהם יתאפשר להחזיר נשק לא חוקי מבלי לספוג את הקנס; כשבשלב השלישי יוענק תמריץ כספי באמצעות "מלשינון" לכל אזרח שימסור מידע שיוביל לתפיסת נשק לא חוקי

יואב גלנט / צילום: איל יצהר
יואב גלנט / צילום: איל יצהר

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט (כולנו) העלה הצעת חוק חדשה לסוגיית הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי, שתכלול הטלת קנסות והקמת "מלשינון". את ההצעה הציג במהלך ישיבת ועדת השרים לענייני ערבים שכונסה הבוקר (ד') ועסקה באכיפת חוקי הבנייה ובאיסוף הנשק הבלתי חוקי במגזר.

על-פי ההצעה, בשלב ראשון המדינה תכריז על הטלת קנס של 50 אלף שקל על כל מי שיחזיק בנשק בלתי חוקי. בשלב השני תאפשר המדינה 3 חודשי "מחילה", שבהם יתאפשר להחזיר נשק לא חוקי מבלי לספוג את הקנס הכבד.

השלב השלישי הוא הענקת תמריץ כספי באמצעות "מלשינון": המדינה תעניק 25 אלף שקל לכל אזרח שימסור מידע שיוביל לתפיסת נשק לא חוקי. בפועל המדינה בעצם מתחלקת בקנס שיוטל על מחזיק נשק בלתי חוקי שווה בשווה - בינה לבין המלשין.

במהלך הישיבה הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו תמיכה ברעיון ואף ציין בפני מפכ"ל המשטרה שישב לצידו בדיון כי הוא מציע לפעול ברוח ההצעה של גלנט.

ההצעה של גלנט תקפה לכל אזרחי ישראל, אך היא מתמקדת במגזר הערבי בשל הבעייתיות בנושא שם. שאר הדיון בוועדה עסק בסוגיה העקרונית של התניית העברת תקציבי סיוע למגזר הערבי באכיפת חוקי הבנייה. עם זאת, טרם התקבלה החלטה סופית בנושא, והוא יובא להצבעה באחת מישיבות הממשלה הקרובות.