רוזבאד של ויסמן ובירן פנתה לביהמ"ש לאישור הסדר חוב ב-53 מ' ש'

ההסדר של חברת הנדל"ן כולל דחייה של פירעון האג"ח בשנתיים וחצי ומחיקת האג"ח ממסחר בבורסה

לצד קריסתה של רשת מגה, והעברת השליטה הצפויה בחברה האם, אלון רבוע כחול, במסגרת הסדר חוב ענקי, פועלים צמד בעלי השליטה בקבוצת אלון - שרגא בירן ודודי ויסמן - להסדיר את חובותיה של חברה ציבורית אחרת שבשליטתם - רוזבאד . במסגרת זו פנתה חברת הנדל"ן הקטנה לביהמ"ש המחוזי בת"א, בבקשה לאשר כינוס אסיפת מחזיקי אג"ח לאישור הסדר חוב בהיקף של 53 מיליון שקל.

על פי הודעת החברה כולל ההסדר דחייה של פירעון האג"ח בשנתיים וחצי (30 חודשים) מיום חתימתו, תוך שהאג"ח של החברה, סדרה ג', יימחקו ממסחר בבורסה, והחברה תהפוך להיות פרטית. עוד מפורט, כי ההסדר כולל ביטול של מניות החברה, למעט המניות המוחזקות על-ידי בעלת השליטה, ביילסול של בירן וויסמן, "וזאת לאור תרומת הבעלים המשמעותית המוענקת על-ידיה במסגרת ההסדר".

מנגד, יידחו החובות של רוזבאד לבעלת השליטה בה - חוב בגין האג"ח שברשותה בהיקף של 8.3 מיליון שקל ערך נקוב, וכן כל יתר החובות בגין הלוואות הבעלים שהועמדו לחברה "ללא קבלת כל תמורה מהחברה בגין כך". נוסף על כך, ביילסול תשעבד לטובת מחזיקי האג"ח זכויות בנכס בבוקרשט שברומניה. החברה של בירן וויסמן תתחייב ותערוב לפירעון סך כולל של 7.5 מיליון שקל מתוך החוב למחזיקי האג"ח מן הציבור במשך השנה הראשונה להסדר, וכן "בעלת השליטה תסכים להמשיך ולהעמיד מימון לחברה לצורך תפעולה השוטף בהתאם לתקציב שסוכם". למול כל אלה יינתן לבעלי השליטה "פטור וסילוק טענות הדדי".

בשנים האחרונות תמכו בירן וויסמן ברוזבאד באמצעות הלוואות בהיקף עצום של כ-250 מיליון שקל לצורך פירעון הקרן והריבית למחזיקים. עד כה, בכל פעם שרוזבאד נדרשה לשלם למחזיקי האג"ח, העבירו שני השותפים את הכסף לביילסול לפי חלקם בה (80% מבירן ו-20% מויסמן) והיא הלוותה את הסכום לרוזבאד. ואולם, ככל הנראה הסכסוך בין השניים, שכלל את הדחתו של ויסמן מניהול קבוצת אלון בתחילת 2015 על רקע ההסתבכות הפיננסית בקבוצה וקריסתה של מגה, הובילו להפסקת התמיכה ברוזבאד.