צפו: נפתח אחד מאולמות תצוגת הרכב המפוארים בישראל

בהשקעה של מיליוני שקלים: הצצה ראשונה לאולם התצוגה החדש של פורשה, שנחשב לאחד המפוארים בארץ וכולל את מיטב הדגמים הקיימים של מותג היוקרה שיימכרו החל מהשנה בהנחות של עד 20%

אחרי כמעט שנתיים של נדודים, מותג הרכב היוקרתי פורשה נכנס לבית חדש תחת יבואן חדש. הבוקר (ה') השיקה חברת אורכיד ספורטס קאר באופן רשמי את אולם התצוגה החדש והמפואר של פורשה בהרצליה פיתוח, שיאכלס כ-9 דגמים חדשים. כמו כן יוקצה בו אזור לדגמי טרייד-אין של פורשה, שיעברו תהליך השבחה קפדני תחת השם פורשה "אימפרוב". 

בשנתיים האחרונות חיפשה פורשה, שסיימה את שיתוף-הפעולה שלה עם מכשרי תנועה, יבואן חדש לישראל. צ'מפיון מוטורס, המייבאת לישראל את כל מותגי פולקסוואגן, הייתה אמורה להיות הבחירה הטריוויאלית למהלך, אך מי שזכה בסוף לייצג את פורשה בישראל לאחר תהליך חיזור ארוך ומלא תהפוכות וספקולציות היא אורכיד ספורטס קאר בבעלות גיא מיוחס, שמחזיק בבעלותו מספר סוכנויות של פורשה ברחבי באירופה.

האסטרטגיה השיווקית של היבואנית החדשה באה לידי ביטוי בהוזלה שנעה בין 10%-20% ביחס למחירון הקודם, וזה לפני הנחות לא משמעותיות - כך מבטיחים, אבל לא רק: מהצצה למחירון החדשה אפשר להבחין במגוון גדול מאוד של דגמים. למעשה, כמעט כל דגמי פורשה שנמכרים בעולם יימכרו בישראל, כשבתחתית ההיצע נמצאת ה-718 בוקסטר עם תג מחיר של 465 אלף שקל כולל אגרת רישוי. המכונית טרם נחתה בישראל, ולמעשה היא תוצג באופן רשמי בתערוכת ז'נבה שתיפתח בחודש מארס, ומיד לאחר מכן, בחודש מאי, תנחת בישראל.

 

בהמשך השנה צפויה לנחות בישראל אחת המכוניות "העממיות" של פורשה, הג'יפון מקאן, שיצויד במנוע שני ליטרים טורבו; כמו כן גם הפאנמרה החדשה שצפויה לנחות בישראל בסוף השנה, ובאורכיד מבטיחים להצמיד לה מחיר אגרסיבי. בשלב הראשון השאיפות של היבואנית החדשה צנועות יחסית, והיא מקווה לחצות השנה את קו 100 המכוניות שיימסרו. 

למרות השאיפות הצנועות של אורכיד, ניתוח שוק הרכב לשנת 2015 וחודש ינואר 2016 מסמל את המשך הגידול בסגמנט רכבי היוקרה - עובדה שצפויה לדחוף חזק את היבואן החדש הרבה מעל רף 100 המכוניות שהציב לעצמו לשנת 2016.